به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دیلی میرور، آکیه آبه،هسمر شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، در ضیافت شام سران گروه ۲۰ در شهر هامبورگ آلمان، برای امتناع از گفتگو با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، احتمالاً تظاهر کرده است انگلیسی بلد نیست.

رئیس جمهور آمریکا هنگام صرف شام در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان، کنار آکیه آبه، همسر نخست وزیر ژاپن، نشسته بود؛ اما ترامپ در گفتگو با نیویورک تایمز اظهار داشت به دلیل آنکه آکیه آبه نمی‌توانست انگلیسی صحبت کند، به مدت ۲ ساعت سکوت عجیب و ناراحت‌کننده‌ای بین آن‌ دو حاکم بود. زمانی که از ترامپ سؤال شد حتی یک کلمه هم با یکدیگر صحبت نکردید، او پاسخ داد خیر، نه حتی در حد سلام.

ترامپ در ادامه افزود سکوت حاکم میان او و همسر نخست وزیر ژاپن سخت بود؛ زیرا ضیافت شام سران گروه ۲۰ یک ساعت و ۴۵ دقیقه طول کشید. نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید: پس از آن بود که ترامپ جای خود را عوض کرد و کنار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نشست.

در ادامه گزارش آمده است این در حالی است که همسر نخست وزیر ژاپن به زبان انگلیسی تسلط دارد. برخی معتقدند رئیس جمهور آمریکا تنها تصور کرده است که آکیه آبه انگلیسی بلد نیست و در واقع او اصلا برای صحبت کردن با همسر نخست وزیر ژاپن به خود زحمت نداده است. با این حال، برخی دیگر می‌گویند آکیه آبه برای اینکه با ترامپ وارد گفتگو نشود، تظاهر کرده است که انگلیسی بلد نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.