به گزارش مهر به نقل از حریت، رئیس جمهوری ترکیه خواستار پایان دادن به محدودیت های وضع شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی شد.

بر اساس این گزارش، اردوغان در بیانیه ای که به همین مناسبت صادر کرده آورده است: تمامی دستگاه های تشخیص اشیاء فلزی و دیگر محدودیت های وضع شده باید فورا برداشته شده و وضع به حالت عادی برگردد. در این زمان حساس هرکسی باید در برابر این اقدامات تحریک آمیز ایستادگی کند.

وی در بخش دیگری از بیانیه خود افزود: به عنوان رئیس دوره ای سازمان همکاری های اسلامی من از تمام جامعه جهانی می خواهم تا فورا برای پایان دادن به این رفتارهایی که آزادی ادیان را محدود کرده به پاخیزند.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین ضمن غیرقابل قبول خواندن رفتار دولت اسرائیل در بستن درهای مسجدالاقصی در هفته گذشته و وضع محدودیت های فعلی در رفت و آمد به این مکان مقدس افزود: به عنوان رئیس دوره ای سازمان همکاری های اسلامی من نظامیان اسرائیلی را به استفاده از زور علیه برادران فلسطینی مان که برای نماز جمعه (در مسجد الاقصی) جمع شده بودند و به آنها اجازه برپایی نماز داده نشد و همچنین ایستادگی اسرائیل در برابر تمامی تمامی هشدارهای داده شده را محکوم می کنم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.