به گزارش ایرنا، براساس این گزارش، وزارت حج عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حجاج قطری باید با خطوط هوایی به مکه سفر کنند که با دولت عربستان قرارداد همکاری دارند.
این بیانیه تاکید کرد که حجاج قطری فقط می توانند از دو فرودگاه جده و یا مدینه وارد عربستان شوند و رواید سفر حج آنها نیز فقط در این دو فرودگاه صادر خواهد شد، یعنی اتباع قطر حق ندارند از هیچ فرودگاه دیگر عربستان برای ورود به خاک این کشور استفاده کنند.
طبق دستور دولت عربستان، اتباع قطر مقیم امارات متحده عربی نیز می بایست از قبل به صورت الکترونیکی برای سفر به عربستان نام نویسی کرده و مجوزهای ریاض و دوحه را نیز از قبل تهیه کرده باشند. این بدان معناست که دولت قطر همه مسئولیت های حجاج خود را خود را که مقیم امارات هستند را بپذیرد.
شهروندان قطری پیش از این می توانستند بدون روادید به عربستان سفر کنند، اما بعد از به وجود آمدن بحران در روابط میان عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر، ریاض تمام خطوط هوایی میان عربستان و قطر را بست.
عربستان ۱۵ خرداد به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی، جزایر مالدیو و عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.
در پی این اقدام، قطر با ابراز تاسف از تصمیم این کشورها، آن را غیرقابل توجیه دانست و تاکید کرد: ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر بسته اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.