به گزارش ایرنا، وی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: بسیاری می پرسند که چرا دادستان کل (جف سشنز) یا شورای ویژه (تحقیقات در مورد پرونده روسیه به ریاست رابرت مولر) به جرایم فراوان هیلاری کلینتون یا کومی (مدیر سابق اف بی آی) رسیدگی نمی کنند. ۳۳ هزار ایمیل حذف شده است.
ترامپ در توییت دیگری نوشت: در مورد ارتباط های کلینتون با روسیه چه؟ از جمله شرکت پودستا، توافق اورانیوم، سیاست 'از سرگیری' روابط آمریکا با روسیه، سخنرانی های گران قیمت و غیره...
جان پودستا مدیر ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در جریان کارزار ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بود که ایمیل های وی به سرقت رفت.
چند مقام دولت ترامپ و اعضای ستاد انتخاباتی وی به اتهام تبانی با روسیه برای اعمال نفوذ مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تحت نظر و تحقیقات قرار دارند.
به گفته ترامپ، پرسش های بسیاری در مورد روابط کلینتون با روسیه، ایمیل های حذف شده و ارتباطات تجاری وی، مطرح است.
رئیس جمهوری آمریکا در توییت های خود، همچنین جیمز کومی مدیر سابق اف بی آی را زیر سوال برد و نسبت به وفاداری وی ابراز شک و تردید کرد.
رابرت مولر به سمت ریاست شورای ویژه تحقیقات در مورد پرونده روسیه منصوب شد؛ در حالی که جف سشنز دادستان کل آمریکا از خود در مورد این تحقیقات، رفع صلاحیت کرد، مساله ای که ترامپ به تازگی آن را غیرمنصفانه خواند.
رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد که پسر بزرگش پس از افشای ملاقات وی با یک وکیل روس در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده، ایمیل های خود را در اختیار رسانه ها و مقامات قرار داده است.
وی توییت کرد: دونالد پسرم ایمیل هایش را بی شیله پیله تحویل رسانه ها و مقامات داد، در حالی که این هیلاری کلینتون شیاد ۳۳ هزار ایمیل اش را حذف کرد.
دونالد ترامپ جونیور پسر رئیس جمهوری آمریکا، تعدادی ایمیل رد و بدل شده بین خود و 'راب گلدستون' (رابط بین او و وکیل روس) را منتشر کرد. در این ایمیل ها، وکیل روس قول ارائه اطلاعاتی را داده بود که به هیلاری کلینتون ضربه می زد.
پسر ترامپ این ایمیل ها پس از انتشار گزارشی از جزئیات محتوای ایمیل ها در روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد.
طبق اطلاعات منتشر شده در نیویورک تایمز، به پسر ترامپ قبل از دیدار با وکیل روس گفته شده بود که اطلاعات در مورد کلینتون، بخشی از تلاش دولت روسیه برای کمک به کارزار انتخاباتی پدرش است.
جرد کوشنر داماد رئیس جمهوری آمریکا و پل مانافورت مدیر وقت ستاد انتخاباتی ترامپ نیز در نشست پسر ترامپ با وکیل روس، حضور داشتند.
مقوله دیگری که ترامپ امروز در توییت های خود به آن پرداخت، بحث قدرت کامل رئیس جمهوری برای بخشش بود.
گزارش هایی به تازگی در رسانه های آمریکایی منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس جمهوری آمریکا در مورد قدرت خود برای عفو افراد دخیل در پرونده تحقیقات مربوط به روابط دستیاران و اطرافیانش با روسیه، اعمال موضع کرده است.
ترامپ توییت کرد: در حالی که همه موافقند که رئیس جمهوری آمریکا از قدرت تام برای بخشش برخوردار است، چرا به این مساله فکر کنیم در زمانی که تنها جرم، درز اطلاعات علیه ما است.
روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه نوشت: وکلای ترامپ، مساله اختیار رئیس جمهوری برای عفو افراد مرتبط با ماجرای اعمال نفوذ روسیه را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بررسی می کنند.
ترامپ همچنین بارها با مشاوران خود در مورد اختیاراتش برای عفو دستیاران، اعضای خانواده و حتی شخص خود در پرونده تحقیقات روسیه، مذاکره کرده است.
کاخ سفید روز جمعه احتمال انتشار پیام عفو ترامپ را در مورد افراد مرتبط با این پرونده، منتفی ندانست.
این مسئله، خشم و انتقاد شدید مارک وارنر سناتور ارشد دمکرات عضو کمیته اطلاعات سنا را برانگیخت به گونه ای که به ترامپ در مورد عفو افراد دخیل در پرونده تحقیق در باره مداخله روسیه، هشدار داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.