به گزارش ایسنا علی بختیاری عصر امروز در نشست خبری سومین کنگره حزب ندای ایرانیان که قرار است پنج شنبه هفته جاری (پنج مرداد) برگزار شود، گفت:‌ دستور کار این کنگره انتخاب اعضای شورای مرکزی، هیأت داوری و بازرسی و انتخاب دبیر کل است.

وی ادامه داد: نزدیک به دو ماه است که تیم اجرایی متشکل از سی و پنج نفر از ارکان مختلف حزب جمع شدند و در قالب یک تیم اجرایی کارها را انجام می‌دهند.

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان خاطر نشان کرد: حزب ندا از بدو تاسیس کنگره های سالانه خود را هر دو سال یکبار برگزار کرده که طبق اساسنامه در این کنگره‌ها مکلف به برگزاری انتخابات است. به همین دلیل در سومین کنگره نیز ناچار به برگزاری انتخابات هستیم. در عین حال اخذ و شمارش آرا به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

بختیاری یادآور شد:‌ از مجموع هفت هزار و ۴۳۰ عضو رسمی و آزمایشی از سراسر کشور ، ۴۴۰ نفر بر اساس تصمیم کمیته تشکیلات حزب، واجد الشرایط حق رای هستند که با حضور دو سوم این تعداد کنگره رسمی می‌شود و کار خود را آغاز می‌کند.

وی تصریح کرد: مشابه همه کنگره‌ها احزاب سیاسی، افتتاحیه این کنگره، تشکیلاتی نیست و از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی، نمایندگان مجلس،‌ دبیران کل احزاب، اعضای هیأت دولت، اعضای شورای شهر و اعضای شورای عالی اصلاحات در این مراسم حضور پیدا می‌کنند و از آن‌ها دعوت به عمل آمده است که بسیاری از آن‌ها اطلاع دادند که حضور می‌یابند و برخی از آن‌ها نیز به دلیل مشغله کاری و یا برنامه های دیگر حضور نخواهند داشت.

بختیاری با اشاره به نقطه مثبت سومین کنگره حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: موضوع قابل توجه این است که از صفر تا صد کارهای کنگره را تمامی اعضای حزب از سراسر کشور متقبل شده اند و هزینه های این کنگره با پرداخت حق عضویت و کمک اعضا تامین شده است که پس از برگزاری کنگره ریز هزینه ها با شفافیت اعلام می‌شود . گفتنی است ما طبق اساسنامه با این حق عضویت ها باید کنگره را برگزار کنیم.

رئیس ستاد برگزاری سومین کنگره حزب ندای ایرانیان، خاطر نشان کرد: سخنرانان اصلی این کنگره، مجید فرهانی دبیر کل حزب، سید محمد خرازی ،‌رئیس شورای مرکزی حزب و محمدرضاعارف رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی هستند و این کنگره در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت:‌ شورای مرکزی برآیند نظر جمعی کنگره است و دو سال سکان دار رهبری حزب خواهد بود. طبیعتا کسانی که در این سه سال در حزب کار کردند اکثرا از جوانان بودند اما این به معنای بی تجربگی آن‌ها نیست.

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان با اشاره به راه اندازی کمپین دهه هفتادی ها در این حزب گفت:‌ جوانان دهه هفتاد نیز به آن رشد و بالندگی رسیده اند و مسلما ما هم از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد و آن‌ها می‌توانند خودشان را در معرض انتخاب اعضای حزب بگذارند.

بختیاری یادآور شد: شعار حزب ندای ایرانیان همچنان تعامل، مدارا، توسعه پایدار و اصلاحات گام به گام است.

وی در عین حال هرگونه انحصار طلبی در حزب ندای ایرانیان را رد کرد و افزود: نماد این کنگره ققنوس است که به نوعی نشانه زایش مجدد و پرواز به سمت بالا و تعالی است و ما معتقدیم هر دو سال یکبار این ققنوس زایشی جدید می‌کند و چابک تر برای پرواز آماده می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حضور اعضای حزب در مناصبی همچون شورای شهر و یا شهرداری با هماهنگی اعضای حزب انجام می‌شود یا خیر، تصریح کرد: هر عضوی از حزب بخواهد در منصبی حضور پیدا کند باید نظر شورای مرکزی را بگیرد و دبیر کل این حزب نیز با طی کردن همین روند در انتخابات شورای شهر تهران شرکت کرد و اکنون عضو شورای شهر است.

معاون اجرایی حزب ندای ایرانیان در ادامه گفت:‌ حزب ندا در راستای تعامل با کلیه جریان های اصلاح طلب پیش می رود به خصوص شورای عالی اصلاحات در عین حال نقطه نظرات خود را نیز مطرح می‌کنیم اما بحث جدایی و مستقل شدن از شورا را نداشتیم مگر اینکه شورای مرکزی جدید سازوکار دیگری در این راستا در نظر بگیرد.

بختیاری همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییرات احتمالی در کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: قطعا ما نیز به دنبال پوست اندازی دولت و کاهش میانگین سنی آن هستیم. رایزنی هایی نیز با دولت برای توجه به مدیریت جوانان در کشور داشتیم و خواست ما این است که هم دولت و هم مردم به این باور برسند که سهم عمده ای به جوانان متخصص داده شود چرا که این طیف برنامه محور است و برای هر منصبی برنامه مدونی دارد و می‌تواند ارائه دهد.

وی در پایان در خصوص حمایت حزب ندای ایرانیان از یکی از گزینه های مطرح برای شهرداری تهران بیان کرد:‌ فعلا باید پیش رویم تا ببینیم چه می‌شود اما هر نظری که شورای شهر درباره آن به جمع بندی برسد برای ما قابل احترام است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.