به گزارش تابناک به نقل از رویترز، با این وجود، تحلیلگران می گویند که کاهش تعداد دکل ها موقتی بوده است و حفاری ها حداقل تا سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد یافت. یک منبع آگاه روز جمعه گزارش داده است که در هفته منتهی به ۲۱ جولای تعداد دکل ها ۱ عدد کاهش یافته و به ۷۶۴ عدد رسیده است.

این در حالی ست که در هفته مشابه در سال گذشته، تعداد دکل های آمریکا ۳۷۱ عدد بوده است. در ۶۰ هفته اول سال ۲۰۱۶ حفاران آمریکایی ۶۰ دکل به تعداد دکل های فعال افزوده اند.

با این حال افزایش تعداد دکل ها در هفته های اخیر به دلیل کاهش قیمت نفت کاهش یافته است. میان گین تعداد دکل هایی که در ۴ هفته گدشته به افزوده شده است ۲ عدد بوده است که که کمترین سرعت رشد را از ماه نوامبر داشته است

بنا بر آمار بیکر هیوز، در هفته منتهی به ۱۴ جولای نیز، حفاران آمریکایی تنها ۲ دکل به تعداد دکل های فعال این کشور افزوده بودند و در مجموع تعداد دکل های آمریکا به ۷۶۵ عدد رسیده بود.

دو روز گذشته در حالی بازار نفت به فعالیت های خود در هفته پایان بخشید که قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته، ۱.۲۴ دلار کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۴۸.۰۶ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۱۵ دلار کاهش، بشکه‌ای ۴۵.۷۷ دلار صورت گرفت.

این در حالی ست که در تاریخ ۲۵ می سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تا قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند. اما با این حال قیمت هردو شاخص نفتی برنت و وست تگزاس اینترمدیت از آن تاریخ به بعد سقوط بیشتری داشته است.

تحلیلگران می گویند که افزایش مستمر تولید نفت توسط آمریکا و همچنین افزایش تولید کشور هایی که از توافق کاهش تولید نفت معاف شده اند، یعنی لیبی و نیجریه، موجب شده است که تلاش اوپک برای تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن افزایش قیمت نفت، دست کم تا این لحظه، با شکست روبه رو باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.