به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در جلسه هماهنگی توسعه اشتغال و تولید گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد گفت: طرح‌های زیربنایی باقی‌مانده استان در فرصت ۴ سال آتی باید تکمیل شوند.

وی افزود:۵۰۰ میلیارد تومان سال گذشته برای راه آهن پرداخت شده و هنوز کارهای مهمی باقی مانده است.

نوبخت از پرداخت مطالبات طرح‌های عمرانی به خصوص پیمانکاران خبرداد و ادامه داد: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حال توزیع است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان‌کرد: با قوت به دنبال ایجاد زیر ساخت‌ها برای اشتغال و تولید استان هستیم. از نظر اعتباری مشکلی نداریم و کار ساخت در اغلب بخش‌های ‌راه آهن انجام شده است.

وی از ادامه تلاش‌ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در کشور خبرداد و گفت:همکاری بانکها مناسب است و امروز مدیران بانکهای گیلان در جلسه اعلام آمادگی کرده‌اند که در جهت توسعه اشتغال و تولید گامهای موثری بردارند.

نوبخت تصریح کرد:باید تا سه ماه دیگر جلسه‌ای داشته باشیم تا پیشرفت و توسعه اشتغال را در گیلان بررسی کنیم و از همه توانمندیهای بانکها بهره برده شود.

وی افزود: کمک به محرومین و اقشار آسیب‌پذیر در جهت توسعه تولید و اشتغال را در نظر بگیریم. محرومین نباید زیر چرخ دنده‌های توسعه له شوند، بلکه باید به طور مستقیم از ایشان حمایت شود.

نوبخت با اشاره به پرداخت اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی برای مسکن افراد تحت پوشش گفت: برای حل مشکلات این افراد اقدامات برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه بنا است از توانمندی و ظرفیت‌های کلی نظام استفاده شود، گفت:در همه جریان‌های سیاسی از شایستگان استفاده شود و ما معتقد به تشکیل کابینه فراجناحی هستیم و کابینه دوازدهم فراجناحی است.

وی بر تشکیل شورای راهبری توسعه در گیلان خبرداد و گفت: باید علیرغم سلیقه‌های مختلف سیاسی برای توسعه گیلان در کنار هم بنشینیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.