به گزارش ایسنا، سردار غلامحسین غیب پرور در جمع تعدادی از مدیران حوزه‌های علمیه کشور و مسئولین نمایندگی‌های ولی فقیه در سپاه‌های استانی با بیان اینکه«برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسداری از آن باید با توجه به شرایط جدید و اقتضائات روز عمل کنیم»اظهار کرد: در دوران حاضر عرصه‌های جدیدی در برابر نظام و جامعه ایجاد شده است که در گذشته وجود نداشته اند.


وی با اشاره به ویژگی های حوزه های علمیه انقلابی گفت: یکی از عرصه های جدید فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که حضور طلاب و روحانیون در این عرصه برای رفع شبهاتی که مطرح می شود ضروری است.

غیب پرور تاکید بر نقش و جایگاه رفیع روحانیت در جامعه افزود: علی‌رغم تبلیغات منفی که دشمنان نظام اسلامی علیه روحانیت انجام می دهند، روحانیون و علما با نفوذ در قلب ها همچنان سکان هدایت جامعه را در اختیار دارند.


وی با اشاره به عرصه هایی که جامعه در آنها با مشکلاتی مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از عرصه هایی که باید در تراز انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد عرصه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است و بیشترین انتظار از روحانیون و طلاب انقلابی نقش آفرینی در این عرصه است.


غیب پرور در ادامه به موضوع هجرت علما اشاره کرد و گفت: ما مساجد زیادی در کشور داریم که فاقد امام جماعت و روحانی هستند و طلاب جوان برای پر کردن این خلاء مسئولیت خطیری بر عهده دارند.


وی با اشاره به اینکه هر قدر از عمر انقلاب اسلامی می گذرد بر دشمنی های استکبار علیه نظام اسلامی افزوده می شود، گفت: طلاب ما می باید با تقویت توانایی ها و استطاعت خود در عرصه هایی که نظام سلطه علیه انقلاب و کشور هجمه می‌کند؛ ورود کرده و در دفاع از انقلاب و کشور آن چه که لازم است انجام دهند.


غیب پرور انسجام فکری و درک مشترک از مسائل انقلاب را ضروری دانست و گفت: این مهم است که ظرفیت های مختلف کشور با شناختی صحیح از مشکلات و اولویت های جامعه برای حل آنها بسیج شوند.


وی در پایان با اعلام آمادگی بسیج برای همکاری با حوزه های علمیه در حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه افزود: بسیج در کنار تقویت خود در ابعاد مختلف رویکرد خود را تمرکز بر مسائل اجتماعی قرار داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.