به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی» یکی از مقامات ارشد دولت اوباما روز جمعه گفت: توافق هسته‌ای مورد حمایت جامعه اطلاعاتی و امنیت ملی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش این خبرگزاری در حالی که این توافق یکی از منابع تهدید برای مقامات سیاسی اسرائیل به ویژه نتانیاهو بوده و او این توافق را یک «اشتباه مهلک و تاریخی» می‌داند؛ اما «آنتونی بلینکن» قائم مقام وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در دولت اوباما در یک کنفرانس در کلرادو گفته بود که نتانیاهو با بروکراسی‌های اطلاعاتی و نظامی‌اش در این رابطه مشکل دارد.

او گفته اگر شما از هر یک از اعضای سابق و کنونی سرویس‌های اطلاعاتی یا نظامی اسراییل بپرسید همه آن‌ها از این توافق حمایت می‌کنند. بعضی از آن‌ها این مساله را علنی ابراز می‌کنند و برخی هم محرمانه.

بلینکن گفته: حتی نتانیاهو نیز اخیرا از انتقاداتش در خصوص برجام کوتاه آمده است.

به گزارش ایلنا این اظهارات بعد از تایید پایبندی ایران به برجام توسط دولت ترامپ در هفته گذشته و اعمال تحریم‌های جدید به بهانه برنامه‌های موشکی ایران مطرح شده است.

بلینکن گفته اگر ترامپ به اظهاراتش درباره برجام در تبلیغات انتخاباتی عمل می‌کرد در واقع نارنجک دیگری را پرتاب کرده بود که همه چیز را پیچیده‌تر از چیزی می‌کرد که امروز هست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.