به گزارش مهر، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران سمنانی بابیان اینکه مردم از اقدامات دولت یازدهم که در حوزه بهداشت و درمان انجام داد نسبتاً راضی هستند، بیان کرد: چراکه دولت اولویت خود را مقوله بهداشت و درمان مردم قرارداد و این امر نیاز مردم را تا اندازه زیادی رفع کرد.

وی افزود: ۱۰ میلیون بیمه خدمات درمانی، اضافه کردن یک‌چهارم تخت‌های کشور به موجودی ظرفیت درمان و تحول در نظام سلامت ازجمله اقداماتی بود که در دولت یازدهم صورت گرفت و رضایت نسبی مردم را به همراه داشت لیکن این‌یک افتخار برای دولت محسوب می‌شود و نتیجه آن کسب رأی اعتماد دوباره از ملت است.

وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی همچنین گفت: رئیس‌جمهوری به این دلیل اولویت دولت دوازدهم را ادامه طرح تحول نظام سلامت قرار خواهد داد و من مطمئن هستم که مجلس نیز در این موضوع رئیس‌جمهور را کمک خواهد کرد و همه به این باور رسیده‌اند که هزینه کردن در بخش سلامت سرمایه‌گذاری است برای داشتن ملتی سالم که بتواند در حوزه اقتصادی نیز نقش‌آفرین باشد.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: بنده معتقدم طرح تحول سلامت یک ضرورت بود که دولت آن را خوب شناخت و مسیر خوبی را نیز دنبال کرد البته با مشکلاتی نیز مواجه بود که یکی از آن‌ها پیش‌بینی نشدن سرانه ۱۱میلیون نفری بود که رایگان بیمه شدند اما خوشبختانه در بودجه سال۹۶ این نقیصه برطرف شد و آنچه مربوط به گذشته است، حتماً مدیریت می‌شود همچنان که سال گذشته دولت و مجلس تمهیداتی را پیش‌بینی کردند، در سال جاری نیز جای نگرانی نیست.

وی درباره بدهی طرح بیمه‌های سلامت، افزود: این بدهی به این دلیل بود که سرانه بیمه ۱۱میلیون نفری پیش‌بینی‌نشده بود یعنی ما سفره‌ای را پهن کردیم که در طول ۲۴ساعت در حوزه بهداشت و درمان از آن ارتزاق می‌کنیم و این سفره برای ما هرروزه هزینه‌ای خواهد داشت و اگر سرانه‌ای وجود نداشته باشد هزار، دو هزار و چهار هزارمیلیاردی در طول سال هزینه به همراه خواهد آورد.

وزیر بهداشت دولت یازدهم افزود: این نقص در طول بودجه سال۹۶ برطرف خواهد شد و این ارقام که مطرح می‌شود همچنان سال گذشته توسط دولت و مجلس پرداخت می‌شود و ما تأکیدداریم که این امر تسریع شود تا از شرمندگی طلبکاران و کسانی که به ما دارو فروختند بیرون آییم چراکه صنعت دارو و نظام دارویی متأثر شده و آسیب‌دیده است و امیدواریم بتوانیم آن‌ها را از نگرانی درآوریم.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: فکر می‌کنم اگر کابینه جدید تشکیل شود و دولت کارش را آغاز کند که البته این دولت متصل است و خیلی نباید معطل آمدن دولت جدید شویم، تصور می‌کنم که می‌بایست این مشکلات با دستورات رئیس‌جمهور برطرف شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.