به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در دیدار فرمانداران استان تهران اظهار کرد: اینکه وضع رای آقای دکتر روحانی در تهران نسبت به کل کشور ممتاز بود، صرفا به خاطر یک هفته تبلیغات انتخابات نبود، بلکه این نتیجه حاصل فرآیند مجموعه فعالیتهایی بود که در طول ۴ سال، دوستان در دولت یازدهم انجام دادند و بنده به سهم خودم از این زحمات تشکر می کنم.

وی افزود: با همه وجود باید از مردم ایران تشکر کنیم که نهایت بلوغ سیاسی و هوشمندی و در عین حال تعهد انقلابی خودشان را در این انتخابات به نمایش گذاشتند. در این انتخابات، نه تبلیغات دشمنان توانست آنها را از مشارکت منصرف کند و نه تبلیغات تخریبی گسترده توانست آنها را از انتخاب احسن بازدارد.این نشان می دهد مردم ایران در هر دور انتخابات، نسبت به دور قبل گامی بلند به سمت توسعه یافتگی و بلوغ سیاسی بیشتر، توام با حفظ روحیه انقلابی و تعهد ملی بر می دارند و این جای بسی شکر به درگاه خدا و سپاس متواضعانه از تک تک مردم ایران دارد.

انصاری تصریح کرد: این مساله مایه غرور و افتخار ملی برای همه مردم و بخصوص نسلی است که شرایط دشوار گذشته ایران قبل از انقلاب و استبداد و خودکامگی حکام و رژیم شاهنشاهی را درک کرده است. امروز در منطقه ای آشوب زده و توام با انواع ناامنی ها، در حالی که هنوز برخی کشورها با رژیم های حکومتی قرون وسطایی، قبیلگی، طایفگی، فردمحور وابسته و استبدادی اداره می شوند، جمهوری اسلامی ایران نصاب های بالایی از مردمسالاری و دمکراسی را برای دهها بار طی نزدیک به ۴۰ سال گذشته تکرار و تجربه کرده که آخرین آنها هم انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم بود.

وی خاطرنشان کرد: نکته ای که این روزها از یک سو مایه تاسف است و از یک سو مایه خوشحالی، جریانی است که در آمریکا و در اردوگاه دشمنان انقلاب می گذرد. ما هر روز شاهد هستیم که یکسری سخنان یاوه و بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در کنگره آمریکا، در لابی صهیونیستها، محافل مختلف، یا جمع های ترکیبی ارتجاع و صهیونیسم و آمریکا علیه ایران به گوش می رسد.مایه تاسف است که اینها در ۳۸ سال گذشته علی رغم تکرار شکستهای مفتضحانه، در توطئه های گوناگونی که داشتند، از توطئه ترورهای اول انقلاب، ایجاد ناامنی در داخل کشور، تحمیل جنگ، توطئه کودتا، دخالت نظامی و تحریمهای به اصطلاح خودشان فلج کننده و تبلغات مسموم، در عین حال همان روش را ادامه می دهند.

انصاری اضافه کرد: اما خوشبختی اینجاست که جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به این دشمنی ها، مصمم، منسجم و با تدبیر در حال پیش بردن کار خود است. جمهوری اسلامی در سایه انسجام ملی و هدایتهای درست و به موقع مقام معظم رهبری و اقدامات بسیار ارزشمند دولت تدبیر و امید و شخص آقای دکتر روحانی و تیم هسته ای توانسته است در اجماع جهانی که آمریکا و صهیونیستها علیه ایران ایجاد کرده بودند، شکاف ایجاد کند.با استقرار دولت جدید آمریکا و مواضع آن در عرصه جهانی، شاهدیم که امروز اتحادیه اروپا و کشورهای بسیار زیادی با قاطعیت از ایران، حقانیت ایران و از ادامه اجرای برجام حمایت می کنند و تحولات هفته های اخیر از جمله در مساله FATF، قرارداد توتال و اجلاس اخیری که در حمایت از برجام برگزار شد، همه نشان می دهد دیپلماسی جمهوری اسلامی موفق بوده و توانسته عملا آمریکا را منزوی کند.آمریکا تلاش زیادی کرد FATFرا طوری پیش ببرد که ایران با مشکل مواجه شود، اما نه تنها این هدف محقق نشد، بلکه امروز مسیر همکاری ها و تعاملات بانکی ما هموارتر هم شده است

معاون حقوقی رییس جمهور تصریح کرد: قرارداد توتال علی رغم اینکه برخی ها در داخل یا از روی حسادت یا جهالت طوری وانمود می کنند و برخورد می کنند که آن را یک نقطه ضعف تلقی کنند، اما این نقطه قوت بزرگی بود که یک شرکت بزرگ و معتبر بین المللی، آمده و در یک قرارداد مشترک بین المللی حجم بالای بیش از ۵ میلیارد دلار در حوزه نفت ایران سرمایه گذاری می کند. قراردادهای مشابه و به طور کلی اقبال سرمایه گذاری جهانی نشان می دهد که جمهوری اسلامی توانسته در دیپلماسی اقتصادی و حقوقی خودش موفق باشد.

وی خاطرنشان کرد: رفتاری که این روزها بعضا از سوی رییس جمهور یا اعضای کنگره آمریکا مشاهده می شود، مایه ننگ دولتی است که ادعای ابرقدرتی دارد و مایه شرمساری مردم آمریکا در ذهنیت جامعه بین الملل است. اینها از یکسو ادعای مبارزه با تروریسم را دارند و از سوی دیگر صرفا به خاطر دوشیدن و چپاول منابع نفتی و مالی، دست در دست بزرگترین حامیان تروریسم داده و چشمشان را بر روی حمایتهای مالی و تسلیحاتی این دسته کشورها از تروریسم بسته اند. امروز کیست که نداند عربستان سعودی مادر تروریستها در منطقه بوده و هست و آمریکاییها بهترین روابط را با این کشور برقرار کرده اند . از سوی دیگر برخی مقامات فعلی و سابق آمریکایی، در یک حرکت واقعا خفت بار، با دریافت پول از یک سازمان تروریستی مثل سازمان منافقین که منفورترین نام نزد ملت ایران است، رفته اند و در اجتماع این گروهک تروریستی در پاریس سخنرانی کرده اند.

انصاری افزود: مقامات آمریکایی به خاطر پول، مهمان گروهی از تروریستها شده اند که بسیاری از شیوه های خشن و وحشیانه تروریستی معاصر را ۳۸ سال پیش بنیان گذاشتند. اگر امروز شاهدیم که داعش و اتباع داعش جنایتهای وحشتناک و خشنی مرتکب می شوند، اینها رفتارهایی بود که اوایل انقلاب منافقین در همین تهران و ایران ما با شکنجه و کشتار و ترور افراد مرتکب می شدند.این برای یک مدعی ابرقدرتی مایه خفت است که هم از کشورهای حامی تروریسم حمایت کند، به خصوص حمایت های ویژه از رژیم صهیونیستی و هم رسما از خود تروریستها مثل منافقین و امثال اینها حمایت کنند و الان هم با نوع حضورشان در سوریه و جاهای دیگر نشان داده اند که واقعا ادعای مبارزه شان با تروریسم واقعی نیست. اکنون که سوریه دارد به مرزهای پیروزی نزدیک و نزدیک تر می شود، آمریکایی ها به نحو دیگری به کمک تروریستها آمده اند.

معاون حقوقی رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: به دنبال فراخوان بزرگان مورد وثوق مردم، بزرگان اصلاحات، جناب آقای خاتمی، آیت الله سید حسن خمینی، جناب آقای ناطق نوری، جناب آقای عارف و دیگر بزرگان و در راس همه فراخوان مقام معظم رهبری برای حضور مردم در صحنه انتخابات، حماسه بزرگی آفریده شد؛ هم به لحاظ اصل مشارکت مردم در انتخابات و هم به لحاظ انتخاب مجدد آقای دکتر روحانی.انتخاب مردم نشان داد که به اعتدال، عقلانیت و ادامه راه زندگی مسالمت آمیز و صلح آمیز با دنیا رای داده اند. امیدوارم اکنون که در آستانه تشکیل دولت دوازدهم هستیم و منتخب محبوب مردم جناب آقای دکتر روحانی همه مشغله ذهنی اش مصروف به سازماندهی و تشکیل کابینه ای قوی و ادامه راه پیروزی های گذشته، ساماندهی اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و رونق تولید و کار در کشور است، همه به ایشان و دولت کمک کنند و پرونده رقابتهای انتخاباتی را ببندند.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد که بعضی ها از نتیجه انتخابات خیلی عصبانی هستند و رفتاری می کنند که گویا مایل نیستند منتخب مردم موفق ظاهر شود و همان تیترها و مطالب تخریبی ۴ سال گذشته را در رسانه ها و تریبون هایشان دارند تکرار می کنند. با اطمینان می خواهم بگویم که تجربه ۴ سال گذشته نشان داد که مردم با هوشمندی این حرکات را رصد می کنند و این نوع عملکرد در ذهن مردم تاثیر منفی دارد.مردم خوب می فهمند اینکه وقتی هنوز رییس جمهور منتخب کابینه جدیدش را معرفی نکرده، عده ای به استقبال تخریب دولت دوازدهم رفته اند، یعنی چه؟

انصاری در پایان گفت:امیدوارم که این افراد هم واقعا همراه مردم شوند و در جهت تامین منافع ملی حرکت کنند و آقای روحانی را رییس جمهور همه مردم ایران و ۸۰ میلیون ایرانی بدانند و نه فقط رییس جمهور ۲۴ میلیون نفری که به ایشان رای دادند. بخصوص کاندیداهای محترم، طرفدارانشان و ستادهایشان را به همکاری و همراهی و بستن پرونده تبلیغات و رقابتهای انتخاباتی فرابخوانند. به هر حال من امیدوارم که با لطف خداوند متعال و با همت و انسجام مردم، شاهد روزهایی بهتر و شرایط بهتر برای کشور باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.