به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، در پایان معاملات دیروز، جمعه، قیمت نفت خام دریای شمال، پیش از این که وزیران اوپک و سایر کشورهای تولید کننده نفت در سنت پترزبورگ گردهم جمع شوند تا بر کاربرد توافق کاهش تولید نفت سال گذشته خود نظارت کنند، بیش از ۲.۸ درصد سقوط کرد.

قیمت نفت برنت از حدود ۴۹.۶ دلار به ازای هر بشکه به کمتر از ۴۸ دلار برای هر بشکه رسید. نفت تگزاس غرب هم ۲.۸ درصد سقوط کرد و حدود ۴۵.۶ دلار به ازای هر بشکه به فروش رسید.

اجلاس کمیته فنی اوپک قرار است امروز برگزار شود و کمیته مشترک وزیران ناظر (JMMC) با سایر تولید کنندگان در ۲۴ جولای برگزار خواهد شد. نمایندگان دولت‌های تولیید کننده نفت، پیاده‌سازی توافق کاهش تولید اعضای اوپک و ۱۰ تولید کننده مهم دیگر شامل روسیه را مورد نظارت و بررسی قرار خواهند داد.

اوپک و تعدادی از تولید کنندگان غیر عضو در این سازمان در سال ۲۰۱۶ در پایتخت اتریش به توافقی دست یافتند که تولید نفت خود را، از سطح تولید ماه اکتبر، در کل ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این توافق با ۱۱ دولت غیرعضو اوپک پشتیبانی شد و آنها هم در اقدامی مشترک قول دادند تا روزانه ۵۵۸۰۰۰ بشکه در روز تولید خود را کاهش دهند و روسیه هم متعهد شد ۳۰۰۰۰۰ بشکه در روز از تولید خود کم کند.

کمیته JMMC ایجاد شد تا پیاده‌سازی این توافق را کنترل کند. این کمیته شامل سه عضو از دولت‌های اوپک است (ونزوئلا، کویت و الجزیره) و دو عضو دیگر آن از کشورهای غیر اوپک هستند (روسیه و عمان). JMMC هر دوماه یکبار دیدار می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.