به گزارش ایسنا، نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهور عراق در گفت‌وگو با اسپوتنیک عربی گفت: مهم‌ترین مساله در این روند سیاسی که در آن شکاف فرقه‌ای به وجود آمده این است که برخی از کشورها که در پشت بحران عراق بودند از موضع خود بازگشتند و وارد محور سنی شدند و این تغییر موضع آنها پیام اسف‌باری به همراه داشت و من به برادران اهل سنت و رئیس پارلمان گفتم که شما با تغییر موضع در این شرایط این پیام را به شیعیان رساندید که ما در صف این دولت‌ها قرار گرفتیم. شما هم بروید و در صف ایران قرار گیرید.

وی افزود: ما نه می‌خواهیم در محور ایران قرار گیریم و نه در محور کشورهای عربی، ما می‌خواهیم که ایران دوست ما باشد و کشورهای عربی نیز دوست‌مان باشند، ما می‌خواهیم مشکلات‌مان را حل کنیم و سرزمین‌مان را پاک‌سازی کنیم و تروریسم و تفکرات افراطی را نابود کنیم.

مالکی در ادامه با اشاره به این‌که با استفاده از تجربه‌ها باید مشکلات حل شود، گفت: بهترین ملت ملتی است که از تجربه‌های منفی و مثبت خود استفاده کند. ما یک تجربه مثبت داشتیم و با متحد شدن در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ توانستیم به عراق ثبات بخشیم و مرزها را باز کنیم و بازسازی گسترده‌ای را آغاز کردیم و زمانی که به خاطر اتفاقات سوریه اتحاد خود را از دست دادیم بار دیگر تمام آن چیزهایی که ساختیم را نابود کردیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.