به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه روزنامه ملیت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، طی اظهاراتی در واکنش به اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی گفت: اقدامات اخیر اسرائیل در مسجدالاقصی به بهانه مبارزه با تروریسم پذیرفتنی نیست.

او با اشاره به گفتگوی تلفنی دو روز پیش خود با رئیس رژیم اشغالگر فلسطین افزود: از او خواستم تا به اقدامات در مسجدالاقصی خاتمه دهد، اما دیدیم که در روز جمعه در قدس یعنی روز مقدس مسلمانان، پلیس، سربازان و نیروهای امنیتی اسرائیل با حمله به مسلمانان حدود ۳۵۰ نفر از آن‌ها را مجروح کرده و سه نفر را نیز به شهادت رساندند.

رئیس جمهور ترکیه خطاب به مقامات صهیونیست گفت: ما در ترکیه به یهودیانی که برای عبادت به کنیسه می‌روند هیچوقت به چشم تروریست نگاه نکرده‌ایم پس چطور است که شما چنین برخوردی با نمازگزاران در مسجدالاقصی دارید؟

لازم به ذکر است، روز گذشته ۳۱ شهر بزرگ ترکیه از جمله استانبول، آنکارا، آدانا، آنتالیا، بورسا، دیاربکر، ادیرنه؛ غازی انتب، ازمیر، قیصریه، ساکاریا، طرابوزان، وان، سامسون، گوموشخانه، مانیسا، مالاتیا و... شاهد اجتماعات و راهپیمائی مسلمانان این کشور در اعتراض به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی و قدس بود.

معترضان از دولت آنکارا، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی، تحریم کالاهای صهیونیستی و لغو همه تفاهم‌نامه‌های موجود با رژیم اشغالگر را خواستار شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.