به گزارش ایلنا، علی جعفریان؛ رئیس هیئت اجرایی هفتمین انتخابات نظام پزشکی استان تهران گفت: در کل کشور ۲۰۰ حوزه انتخابیه فعال است و رای‌گیری به دو صورت رای گیری الکترونیک و حضوری قرار بود در این دوره برگزار شود.

او با بیان اینکه ما مجری و ناظر انتخابات الکترونیک نیستیم گفت: ما تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات حضوری را فراهم کردیم و ستاد اجرایی مرکزی مسئول برگزاری رای گیری الکترونیک بود که ساعتی پیش توسط وزارت بهداشت این نوع رای گیری ملغی شد.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام پزشکی در حوزه تهران بزرگ خاطرنشان کرد: افرادی که محل خدمت آنها شهر تهران نیست اما در حال حاضر در تهران حضور داشتند و برای رای گیری مراجعه کرده بودند با ارائه چهار مدرک می‌توانستند تاییدیه گرفته و در انتخابات شرکت کنند.

جعفریان با تاکید بر اینکه رای گیری الکترونیک از ساعت ۱۴ امروز ملغی شده است، گفت: وزارت بهداشت از ساعت ۱۴ اعلام کرد رای گیری الکترونیکی ملغی و به اعضای جامعه پزشکی پیامکی در این باره ارسال شده است. با توجه به این شرایط ملاک شمارش آرای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی صرفا آرای حضوری خواهد بود و اگر کسی توانسته است از طریق الکترونیک رای داده باشد رای ملغی و باید به صورت حضوری در انتخابات سازمان نظام پزشکی شرکت کند.

او با اشاره به اینکه هیچ یک از واحدهای اجرایی در تصمیم‌گیری ملغی شدن رای گیری الکترونیک نفعی نداشته‌اند تصریح کرد: ملغی شدن رای گیری الکترونیک هیچ مشکلی را برای اخذ رای حضوری ایجاد نمی‌کند و خوشبختانه ما برای دریافت اخذ رای به صورت حضوری با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام پزشکی در حوزه تهران بزرگ درباره تمدید ساعت رای گیری توضیح داد، اگر هیئت نظارت تهران و هیئت نظارت مرکزی به این نتیجه برسند که باید زمان انتخابات تمدید شود قطعا قابل تمدید خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه در آیین نامه انتخابات صرفا رای گیری الکترونیک یا رای گیری حضوری نیامده است، گفت: این پیش بینی و نگرانی نیز از قبل وجود داشت که انتخابات الکترونیک با مشکل مواجه شده و انجام نشود البته تا لحظات آخر اعضای ستاد مرکزی این اطمینان کامل را داشتند که مشکلی پیش نخواهد آمد اما این پیش بینی شده بود اگر به هر دلیلی امکان رای گیری الکترونیک ایجاد نشد جامعه پزشکی بتواند با حضور در محل اخذ رای به صورت حضوری رای خود را بدهند.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به ملغی شدن امکان رای گیری الکترونیک این ابهام وجود دارد برخی از کاندیداها ادعا کنند که طرفدارانشان نتوانستند در انتخابات شرکت کنند آیا در این صورت انتخابات باطل خواهد شد یا نه؟ تاکید کرد: انتخابات نظام پزشکی بر اساس مستندات قانون نظام پزشکی و آیین نامه اجرایی انتخابات برگزار شده است و هیئت نظارت بر انتخابات تعیین کننده سلامت انتخابات است. البته ممکن است کسانی به روند رای گیری اعتراض داشته باشند که هیئت نظارت همه فاکتورها را در نظر می‌گیرد و بعد در این باره تصمیم نهایی را اعلام می‌کند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام پزشکی در حوزه تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ابطال انتخابات در جریان برگزاری انتخابات موضوعیت نداشته و ما موظف به انجام وظیفه خود هستیم و همچنین در ضمن رای گیری نیز اطلاع رسانی انجام شده و طبعا وقتی نتایج اعلام شد هیئت نظارت درباره مشروعیت انتخابات تصمیم‌گیری می‌کند.

جعفریان با بیان اینکه برگزاری هر انتخابات سازوکار مشخص خود را دارد و با سلیقه شخصی پیش نمی‌رود ابراز کرد: ما تا پایان برگزاری انتخابات وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم و پس از اعلام نتایج اگر اعتراضی وجود داشته باشد می‌توانند آن را اعلام کنند البته اعتراض همیشه وجود داشته و در همه دوره‌ها به دلیل مشکلاتی که ایجاد می‌شده برگزاری کاندیداها اعتراضات خود را مطرح می‌کردند درا ین دوره نیز عدم برگزاری انتخابات الکترونیک موضوع دیگری برای اعتراضات برخی افراد خواهد شد که البته به آن رسیدگی می‌شود.

او با اشاره به قانون انتخابات نظام پزشکی گفت: انتخابات نظام پزشکی قانون مشخصی دارد که مجلس آن را مصوب کرده است بنابراین سازوکار آن تعیین و مشخص شده است همچنین در این دوره امکان رای دهی بر اساس تاییدیه اشتغال اجرایی شده که در دوره‌های قبل وجود نداشت بنابراین هر کس قصد مشارکت در انتخابات را دارد از هم اکنون تا پایان ساعات انتخابات یعنی ساعت ۲۲ می‌تواند به محل اخذ رای مراجعه کند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام پزشکی در حوزه تهران بزرگ با بیان اینکه از جمله تخلفات می‌توان به تبلیغات در روز اخذ رای اشاره کرد و گفت: تعرفه به تعداد شاغلین نظام پزشکی مشغول در تهران تهیه شده و تاکنون نیز چند هزار تعرفه توزیع شده است ما فکر می‌کنیم همان طور که قبل از ظهر با حضور تعداد زیادی از پزشکان مواجه شده بودیم عصر نیز با توجه به ملغی شدن انتخابات الکترونیک افراد بیشتری دراین محل برای رای دهی حاضر شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.