به گزارش ایلنا، ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در جمع خبرنگاران در افتتاحیه نمایشگاه الکامپ گفت: نمایشگاه الکامپ امسال نسبت به سال های گذشته یک تفاوت اساسی دارد. این نمایشگاه در تابستان و در فاصله زمانی کمتری نسبت به سال گذشته اجرا شده است اما با این حال استقبال فوق العاده بوده است و فضای زیر بنایی نمایشگاه ۷۰ درصد رشد داشته است که نشان از آینده و تحولات خوب و بزرگی در صنعت ICT کشور در آینده دارد .

فیروز آبادی در رابطه با استارت آپ‌ها گفت: پارسال تجربه بسیار خوبی از حضور استارت آپ‌ها را در الکاپ داشتیم و بخش الکام استارز به خوبی برگزار شد که موجب تحولاتی در استارت آپ‌های کشور شد. امسال حدود ۶ هزار متر مربع از ۳۴ هزار متر مربع نمایشگاه به استارت آپ‌ها اختصاص پیدا کرده است و بسیاری از این شرکت‌ها درخواست فضای بیشتر دارند.

ابوالحسن فیروزآبادی در پاسخ به این پرسش که چند استارت آپ در کشور وجود دارد گفت: بیش از ۱۰۰۰ استارت در کشور وجود دارد و زنجیره استارت آپ‌ها در کشور در حال تکمیل شدن است. استارت آپ‌ها برای ادامه فعالیت نیاز به صندوق، حمایت و سرمایه گذار دارند و این شرکت‌های نوپا در حال تکمیل این فرآیند هستند.

فیروز آبادی در رابطه با برنامه‌های دولت الکترونیک گفت: دولت باید تلاش کند که جایگاه دولت الکترونیک کشورمان را در رتبه بندی جهانی بهبود ببخشد.

فیروزآبادی در رابطه با حمایت از استارت آپ‌ها گفت: دنیا در حال تغییر و تحول است و ذائقه مردم نیز تغییر کرده است. تنها استارت آپ‌ها هستند که می‌توانند ذائقه مردم را بشناسند و در جهت رفع آن کار کنند به همین دلیل حمایت از استارت آپ‌ها و صنعت دانش محور اقدامی بسیار مهم است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی برای گفت: در دنیا الکترونیکی شدن همواره با مشکلاتی رو به رو است که ناشی از عدم تعامل میان دستگاه‌ها است، ما نیز در ایران دچار این مشکل هستیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در رابطه با شبکه ملی اطلاعات گفت: این طرح یکی از پروژه‌های مهم دولت یازدهم است که رهبری نیز بر روی آن تاکید بسیار زیادی کرده است. ما بخشنامه ای را تصویب کرده‌ایم که طبق آن باید شرکت‌ها سرورهای اختصاصی داخلی داشته باشند و از چنین امکاناتی بهره ببرند و فاز سوم شبکه ملی اطلاعات که از قرار است در نمایشگاه الکامپ افتتاح شود نیز از این قوانین پیروی می‌کند.

فیروی آبادی در پاسخ به این سوال که آیا برای وزارت ارتباطات با او صحبتی شده است، گفت: خیر با بنده صحبتی برای وزارت ارتباطات نشده است.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته اقدامات مهم بسیار زیادی داشتیم که از جمله آنها باید به مدیریت شبکه‌های اجتماعی فعال در کشور و تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی، ایجاد سامانه‌ای برای ثبت کانال‌ها در فضای مجازی و انجام پروژه‌های مهم و جدی در طی ایام انتخابات اشاره داشت.

فیروز آبادی در رابطه با نحوه رای گیری برای مسدود کردن کانا‌های مجرم در فضای مجازی خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات مشکلی با این وضعیت ندارد و دادستانی با نحوه رای گیری مشکل دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.