به گزارش ایرنا، هاآرتص نوشت که این دیدار مخفیانه در ۲۸ ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ و در محل هتل اقامت نتانیاهو در نیویورک برگزار شده است.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از دو دیپلمات ارشد غربی که نامشان ذکر نشده است، افزود: موضوع دیدار نتانیاهو و بن زاید مسائل هسته ای ایران بود اما وزیر امور خارجه امارات گفت تا زمانی که پیشرفتی در مذاکرات سازش با فلسطینیان حاصل نشود، روابط کشورش با اسرائیل گرم نخواهد شد.
براساس گزارش هاآرتص، بن زاید این ملاقات را پس از مدتی طولانی که نتانیاهو درخواستش را از طریق میانجی ها به مقام های ارشد امارات متحده عربی ارسال کرده بود، پذیرفته است.
به گفته این منابع، بن زاید به همراه ' یوسف العتیبه' سفیر امارات در واشنگتن مخفیانه از طریق پارکینگ زیرزمینی هتل و سپس به وسیله آسانسور خدمات وارد اتاق نتانیاهو شده است.
از طرف رژیم صهیونیستی نیز ' یاکوو امیدرور' مشاور امنیت ملی وقت و '‌ یوهانان لاکر' دستیار نظامی نتانیاهو، وی را در این دیدار همراهی کرده اند.
در این دیدار که به نوشته هاآرتص ' دوستانه ' بوده، بیشتر حول محور مسائل هسته ای ایران بوده و کمی نیز درخصوص فلسطین بحث شده است.
وزیر امور خارجه امارات در این دیدار که یک روز پس از سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل و خط و نشان کشیدن برای ایران انجام شد، سخنرانی نتانیاهو را تحسین کرده و سپس دو طرف برسر موارد بسیاری پیرامون مسائل هسته ای ایران به توافق رسیدند.
بن زاید همچنین حمایت کشورش را از طرح سازش اتحادیه عرب درخصوص مسائل فلسطین اعلام کرده و ضمن ابراز تمایل به برقراری روابط امارات و اسرائیل اما آن را تا زمانی که پیشرفتی در روند صلح ایجاد نشود به ویژه به صورت علنی غیرممکن دانسته است.
به گزارش هاآراتص، در دیداری دیگر میان مقام های صهیونیستی و اماراتی در سال 2016، 'تسیپی لیونی' وزیر امور خارجه پیشین این رژیم به همراه بن زاید در یک ضیافت ناهار شرکت کرده است.
بن زاید در این دیدار از علاقه کشورش و برخی دیگر از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس برای ارتقای روابطشان با رژیم صهیونیستی گفت اما تاکید کرد که ' عادی سازی روابط تا زمانی که اسرائیل به سمت راه حل دو کشور مستقل پیش نرود امکانپذیر نیست'.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.