یکی از افسران سازمان مبارزه با تروریسم عراق در گفت وگو با ایرنا در اربیل با اعلام این مطلب گفت: در تازه ترین عملیات نیروهای این سازمان، موفق شدیم ۵۰ تروریست را که با تغییر پوشش قصد فرار داشتند از بین ببریم و شماری را هم دستگیر کنیم.

سرهنگ ریاز جودت در ادامه افزود: در بخش های قدیمی شهر موصل بصورت جسته و گریخته شماری از تروریستها باقی مانده و پنهان شده اند و ارتش نیز در تلاش است تا این محلات را هم که کاملا آزاد شده است بطور کامل پاکسازی کند.
نامبرده تاکید کرد تاکنون 40 تروریست مسلح که مجروح شده بودند دستگیر شده و ارتش هم می کوشد مخفیگاه های آنها را کشف ونابود کند.
سرهنگ ریاض جودت گفت: این تروریست ها با حفر خندق های مختلف در شهر برای خود پناهگاه درست کرده اند و نیروهای ویژه ضد ترور هم برای پیشگیری از حضور دوباره آنها در شهر می کوشد تمامی این خندقها و مخفیگاهها را از بین ببرد، در این راستا ما در محلات قلیعات، میدان و شهوان مشغول پاکسازی منزل به منزل هستیم.
وی افزود: اکثر تروریستهای باقی مانده می کوشند از خندقها خارج شوند و فرار کنند ولی با توجه به آزادسازی کامل شهر این راهها مسدود شده و تروریستها مجبور هستند تسلیم یا کشته شوند.
بعد از گذشت ۹ ماه از آغاز عملیات آزادسازی موصل دهم ماه میلادی جاری حیدر العبادی نخست وزیر عراق آزادسازی کامل شهر موصل مرکز استان نینوی را از دست تروریستهای داعش اعلام کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.