به گزارش فارس، نشریه آمریکایی فوربس با انتشار مطلبی به قلم «جیمز کونکا» نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند توافق هسته‌ای با ایران را از بین ببرد.

در این گزارش آمده است که ترامپ در دومین سالگرد دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران با اکراه پایبندی ایران به توافق هسته‌‌ای را تاکید کرد؛ توافقی که به منظور جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتمی نهایی شد. اما ترامپ در واقع نمی‌خواست که چنین چیزی را تائید کند. ترامپ با مشاوران ارشد ملی خود در این زمینه بحث کرد و آنها او را متقاعد کردند که توافق کارایی داشته است.

در واقع تصمیمی که وی روز دوشنبه گرفت، دومین اقدام او از زمان روی کار آمدن مبنی بر تائید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای بود. بر طبق قانون، دولت باید هر ۹۰ روز یکبار به کنگره درباره تعهد و پایبندی ایران به برجام گزارش دهد. اما گزارش‌هایی در دست است که ترامپ به تیم امنیتی خود گفته است که اینکار را به طور نامحدود ادامه نخواهد داد.

به همین دلیل تقریبا یک ساعت طول کشید که تعدادی از مقامات از جمله «رکس تیلرسون» وزیر خارجه، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع،متقاعد کنند که اگر وی توافق با ایران را تائید نکند، اقدام بسیار غطلی مرتکب شده است. در واقع ترامپ بر طبق وعده انتخاباتی خود می‌خواست تا توافق هسته‌ای را بر هم بزند اما این اقدام در حقیقت به منافع ملی آمریکا آسیب می‌رساند و جهان هم انجام چنین اقدامی را دشوار کرده است و حتی با برخورداری از حمایت افرادی که دیدگاهی مشابه دارند یعنی اشخاصی مانند «تامن کاتن»، «دیوید پرودو» و «تد کروز» هم ترامپ نخواهد توانست به آنچه می‌خواهد برسد.

نویسنده معتقد است که دو سوم آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که ترامپ آمریکا را درگیر جنگی دیگر خواهد کرد و نیمی از آنان هم بر این باورند که او اگر امکانش را داشته باشد چنین کاری را خواهد کرد که البته هیچکدام از اینها هم خوب نیستند. بسیاری از مردم فراموش کرده‌اند که در جریان جنگ عراق با سرنگوی صدام، دشمن ایران هم از بین رفت و بعثی‌های شکست خورده به داعش تبدیل شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.