به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی 'ساکرنت' با اشاره به پایان بازی های فوتبال جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ در روسیه هم زمان با آماده شدن این کشور برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸، نوشت، با توجه به حضور ۳۲ کشوری که هدفشان پیروزی در جام جهانی سال آینده است، روسیه شاهد برگزاری بازی هایی در مقیاس بسیار بزرگ خواهد بود.
سوال اینجاست که آیا روسیه پس از برگزاری موفقیت آمیز جام کنفدراسیون ها و پیروزی آلمان بر شیلی در روز یکشنبه در سن پترزبورگ، برای برگزاری جام جهانی آماده است؟
مسابقات جام کنفدراسیون ها در چهار استادیوم شهرهای سن پترزبورگ، مسکو، کازان و سوچی برگزار شد. همه این استادیوم ها در طول پنج سال گذشته ساخته شده اند.
استادیوم لوژنیکی مسکو که شاهد برگزاری فینال جام جهانی در سال آینده میلادی است،‌ پس از سه سال عملیات ساخت و ساز، قرار است در نوامبر شاهد برگزاری اولین بازی باشد.
روند ساخت و آماده شدن استادیوم های جدید در روستوف، سامارا و سارانسک، از جمله مسائل و مشکلات پیش روی روسیه در برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ است. استادیوم سارانسک که تنها محل برگزاری بازی های گروهی است، دسامبر آماده تحویل است. با این حال،‌ با توجه به اینکه کمتر از ۱۲ ماه به شروع جام جهانی مانده، بدون شک روسیه در قیاس با آفریقای جنوبی و برزیل میزبانان جام های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ از برنامه جلو است.
متروی شهر کازان فاقد سیستمی کارامد است و تماشاگران بازی های جام کنفدراسیون مجبور بودند فاصله بین استادیوم تا مرکز شهر را پیاده طی کنند.
تیم فوتبال ضعیف روسیه یک مشکل به ظاهر حل نشدنی این کشور در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸ است.
روسیه در مرحله گروه جام کنفدراسیون ها از گردونه رقابتها حذف شد. روسیه مقابل مکزیک و پرتغال مغلوب شد، اما برابر نیوزیلند به برتری رسید.
سرمربی روسیه وظیفه دشواری در جام جهانی بر عهده دارد. صعود از مرحله گروهی این جام به تنهایی یک موفقیت برای این تیم محسوب می شود. آفریقای جنوبی میزبان جام جهانی ۲۰۱۰ عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشت و در مرحله گروهی حذف شد. همین سرنوشت نیز احتمالا در انتظار روسیه است.
قرعه کشی جام جهانی در ماه دسامبر در کاخ کرملین برگزار می شود و روسیه احتمالا به کمی شانس برای کسب موفقیت در این جام نیاز دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.