به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با اینکه مقامات ونزوئلا معترضان ضد نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور را سرکوب می‌کرد اورتگا به عنوان اصلی‌ترین منتقد در داخل دولت کاراکاس ظهور کرد.

در جریان اعتراضات ضد دولتی سه ماهه ونزوئلا دست‌کم ۷۷ تن کشته شده‌اند.

زمانی که اورتگا با یکی از اقدامات دادگاه عالی برای خلع قدرت مجمع ملی تحت کنترل اپوزیسیون مخالفت کرد سوسیالیست‌های حاکم وی را خائن خطاب کردند.

دادگاه عالی ونزوئلا که در دست طرفداران مادورو است با آغاز روند حقوقی علیه اورتگا که به ارتکاب خطاهای جدی در سمت خود به عنوان ارشدترین مقام مجری قانون این کشور متهم شده، موافقت کرد.

قرار است جلسه رسیدگی به این اتهام چهار ژوئیه (۱۳ تیر) برگزار شود و تصمیم بگیرد که آیا اورتگا باید به خاطر اتهام سهل‌انگاری و تخلف شغلی محاکمه شود یا خیر.

تا زمانی که درخصوص سرنوشت اورتگا تصمیمی اتخاذ شود دادگاه عالی دستور داده تا حساب‌های بانکی و اموال و دارایی وی مسدود و خود وی ممنوع‌الخروج شود.

اورتگای ۵۹ ساله پیش از صدور این حکم در انتقاد از دولت مادورو گفت: ما در ونزوئلا تروریسم دولتی داریم. جایی که حق اعتراض نداریم، جایی که معترضان با خشونت سرکوب می‌شوند و جایی که غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی محاکمه می‌شوند.

وی افزود: ما یک گسستگی قانونی داریم. قانون اساسی در ونزوئلا نقض شده و دولت در حال فروپاشی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.