به گزارش مهر به نقل از رویترز، موسسه پیو با انتشار نتایج یکی از نظرسنجی‌های خود که در ۳۷ کشور جهان و با جمعیت آماری نزدیک به ۴۰هزار نفر انجام شده، نشان داد که حضور هرچند کوتاه مدت ترامپ در کاخ سفید، باعث بروز بی‌اعتمادی جهانی نسبت به آمریکا شده است.

تنها ۲۲درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، معتقدند که دونالد ترامپ در عرصه بین‌المللی عملکرد درستی داشته است و در این میان تنها شهروندان روسیه و اسرائیل حس بهتری به دونالد ترامپ دارند تا باراک اوباما.

به نظر می‌رسد رفتار شخص دونالد ترامپ در ماه‌های گذشته در تخریب چهره کشورش نزد جهانیان نقش بزرگی بازی کرده است. ۷۵ درصد از افراد مورد پرسش قرار گرفته دونالد ترامپ را گستاخ، ۶۵ درصد بی‌تحمل و ۶۲ درصد خطرناک توصیف کرده اند. با این حال همین ارقام هم در کشورهای مختلف متغیر است؛ برای مثال دیدگاه منفی مکزیکی‌ها نسبت به رئیس جمهوری آمریکا بسیار بیشتر از نیجریه‌ای‌ ها و مجارستانی‌ ها است.

در مقایسه با رهبران دیگر قدرت‌های دنیا، مردم اعتماد کمتری به ترامپ دارند؛ براساس این نظرسنجی، ۴۲% افراد مورد پرسش قرار گرفته به آنگلا مکل، صدراعظم آلمان اعتماد دارند. این رقم برای شی جینپینگ، رئیس جمهوری خلق چین ۲۸% و برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ۲۷% می‌رسد. اما تنها ۲۲ درصد افراد حاضر در این نظرسنجی گفته‌اند که به ترامپ اعتماد دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.