به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در دیدار با تعدادی از خبرنگاران در واشنگتن گفت: با قطر هیچ مذاکره‌ای درباره لیست درخواست‌ها انجام نخواهد گرفت و قطر باید دست از حمایت از تروریسم و تندروی بردارد.

الجبیر تاکید کرد: کشورهای عربی که تصمیم به تحریم قطر گرفتند قصد ندارند با آن درباره لیست درخواست‌ها وارد مذاکره شوند و قطر باید این لیست را به طور کامل اجرا کند.

این لیست شامل ۱۳ درخواست از دوحه است تا به بحران تحریم وقطع رابطه پایان دهد. دوحه ۱۰ روز فرصت دارد به این لیست پاسخ دهد.

این در حالی است که قطر این لیست درخواست‌ها را غیرمنطقی خوانده که حاکمیتش را نشانه گرفته‌اند.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در واکنش غیرمستقیم به اظهارات الجبیر درباره لیست‌ درخواست‌ها گفت: ارائه لیست درخواست‌هایی که هیچ جای بحث ندارند براساس اصول روابط بین‌الملل نیست و غیرقابل مذاکره است.

وزیر خارجه قطر بعد از دیدار با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود در واشنگتن گفت: در حال حاضر مذاکره‌ای درباره این درخواست‌ها صورت نگرفته و ادعاهای این کشورها علیه قطر باید با دلیل و مدرک باشد.

وی خاطرنشان کرد: درخواست‌ها بعد از ادعاها مطرح شده و اثبات باید شود آیا در این جا اشتباهی نشده است.

وی افزود:‌ دوحه، اگر طرف‌های دیگر بخواهند آماده مذاکره سازنده برای حل بحران است و اگر ادعایی است باید درباره آن مذاکره شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.