به گزارش خبرآنلاین، اکران فیلم سینمایی «ماندوو» (خسته) MANDOO به کارگردانی ابراهیم سعیدی منتخب جشنواره‌های جهانی با فضا و ساختاری متفاوت در سینمای ایران و با موضوع روابط انسانی و مهاجرت، در گروه سینماهای هنر و تجربه در سینماهای مختلف کشور ادامه دارد و این اثر سینمایی در آخرین نمایش خود در ساعت ۱۶ روز گذشته دوشنبه پنجم تیر ماه جاری در پردیس سینمایی چارسو و نیز در ساعت ۱۵ روز یکشنبه چهارم تیر ماه در موزه سینما در تهران روی پرده رفت.

در خلاصه داستان «ماندوو» آمده است: این اثر به خانواده دو برادر می‌پردازد که یکی از آنها در سال ۲۰۰۵ پس از سقوط صدام حسین به کمک حکومت اقلیم کردستان عراق به مناطق امن کردستان منتقل شده و دیگری به کمک سازمان ملل، توانسته به اروپا مهاجرت کند. خانواده‌ای که در عراق مانده‌اند اکنون پس از ۳۰ سال زندگی در غربت و شرایط سخت آوارگی و وضعیت نابسامان و مریض احوالی پدر خانواده، تصمیم می‌گیرند که برای گذراندن لحظات پایانی زندگی پدر، به زادگاه خود در ایران برگردند.

فیلم «ماندوو» ماجرای این سفر خانواده در بستر عراق پس از فروپاشی حکومت صدام حسین به سوی ایران را روایت می‌کند. در طی این سفر، با بازشدن روابط خانواده نسبت به همدیگر؛ موضوع روابط انسانی و مهاجرت در دنیای امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اکران «ماندوو» در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت؛ این فیلم کُردی که با زیرنویس فارسی برای مخاطبان پخش می‌شود؛ در ساعت ۱۸ روز پنجشنبه هشتم تیر ماه در پردیس سینمایی چارسو، در ساعت ۲۱ روز جمعه ۹ تیر ماه در سینما فرهنگ، در ساعت ۱۶ همان روز در پردیس سینمایی کورش تهران و همچنین در ساعت ۱۷ در پردیس سینمایی هویزه در شهر مشهد به نمایش درخواهد آمد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.