به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها، علی لاریجانی پیش از عزیمت به کشور کره جنوبی برای شرکت در دومین نشست روسای مجالس اوراسیا در نشستی در فرودگاه مهرآباد با تبریک عید سعید فطر در تشریح علت سفرش به این کشور گفت: شکل گیری کنفرانس اوراسیا به سال گذشته بازمی گردد و در این رابطه کشورهای روسیه و کره جنوبی ابتکار داشتند که این کنفرانس در سطح مجالس کشورها برای منطقه اوراسیا شکل بگیرد. در اجلاس روسیه تصمیم گرفته شد دبیرخانه موقتی برای کنفرانس اوراسیا تاسیس شود و در این رابطه اساسنامه ای پیشنهاد شود.

رئیس قوه مقننه کشورمان افزود: کنفرانس پیش رو که در کره جنوبی برگزار می شود، دومین کنفرانس در سطح مجالس اوراسیا است و امیدوارم این تشکل قوام پیدا کند به نحوی که دبیرخانه دائمی و اساسنامه داشته باشد. منطقه اوراسیا به دلیل وجود انرژی و امکانات خوب و تخصصی، برای توسعه ملل مختلف حائز اهمیت است و اصولا در شرایط بین المللی امروز، برای اتحادیه ها و تشکل های منطقه ای و فرامنطقه ای می تواند مفید باشد.

وی گفت: در کنار شرکت در کنفرانس اوراسیا، با روسای مجالس شرکت کننده دیگر در این کنفرانس نیز گفت و گوهایی درخصوص روابط دوجانبه صورت خواهد گرفت. تا آنجا که اطلاع دارم روسای مجالس چند کشور دیگر نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

لاریجانی با اشاره به دعوت رئیس پارلمان کره جنوبی از رئیس قوه مقننه برای سفر به این کشور گفت: در این سفر فرصتی می شود تا به دعوت رئیس پارلمان کره جنوبی که از مدت ها قبل صورت گرفته بود، پاسخ داده شود و درخصوص همکاری های دوجانبه با کره جنوبی گفت و گو و رایزنی انجام شود. جمهوری اسلامی با کره جنوبی از سال‌ها پیش روابط و همکاری‌های اقتصادی خوبی دارد و این همکاری‌ها در زمینه‌های صنعتی و تجاری نیز قابل توجه است.

وی ادامه داد: پس از توافقات هسته‌ای جمهوری اسلامی با کشورهای غربی، مطالعاتی درخصوص همکاری‌های دوجانبه با کره جنوبی صورت گرفته تا امکان هایی برای سرمایه گذاری کره جنوبی در ایران در نظر گرفته شود. در هر صورت سفر به کره جنوبی این فرصت را فراهم خواهد کرد تا سطح روابط اقتصادی و همچنین سرمایه گذاری بین دو کشور ارتقا یابد.

لاریجانی ساعتی پیش وارد کره جنوبی شد و در بدو ورود مورد استقبال چون جونگ بائه رئیس گروه دوستی پارلمانی کره جنوبی و ایران قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.