به گزارش مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا رهایی درباره جلسه روز گذشته مسئولان آموزشی این دانشگاه با شورای گسترش آموزش عالی در محل وزارت علوم گفت: این جلسه روز گذشته در دفتر گسترش برگزار شد و درخصوص مجموعه رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در دوره ارشد بحث و بررسی‌های لازم صورت گرفت.

وی افزود: مرحله اول اقدام از قبل انجام شده بود و روز گذشته مرحله دوم با حضور مسئولان برگزار شد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد تاکید کرد: خوشبختانه در جلسه روز گذشته تعداد زیادی از رشته‌های آزمون کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تایید شد که حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ رشته بودند و امروز برای انتخاب رشته داوطلبان بارگذاری می‌شود.

رهایی از برگزاری مرحله سوم بررسی رشته‌ها در روز چهارشنبه ۷ تیر خبر داد و گفت: دفتر گسترش معیارهایی دارد و دانشگاه نیز استدلال‌های خاص خود را دارد اما در نهایت باید ببینیم که این شرایط دانشگاه تا چه حد مورد تایید دوستان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: شرایط آموزشی در رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مناسب است. بیش از هزار عضو هیات علمی جذب شده‌اند و پرونده‌های زیادی نیز در دست بررسی است و به زودی به بدنه علمی دانشگاه وارد می‌شوند و شرایط علمی واحدها نیز در حال بهبود است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اظهار داشت: بر این اساس وضعیت موجود را بررسی می‌کنیم تا با وزارت علوم به یک نتیجه‌گیری مناسب برسیم.

رهایی گفت: تمدید انتخاب رشته آزمون کارشناسی‌ارشد دانشگاه نیز به همین خاطر انجام شده است تا دانشجویان بدون دغدغه انتخاب رشته کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان هفته یا اوایل هفته بعد وضعیت رشته‌محل‌های دانشگاه نهایی شود. بنابراین زمان مناسبی نیز برای داوطلبان در نظر گرفته شده است و خوشبختانه وقت کم نخواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.