به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در پیامی فرا رسیدن عید مبارک سعید فطر را به سفرای کشورهای اسلامی در تهران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در پرتو معارف و برکات پرفیض رمضان، شاهد تقویت و تحکیم، همدلی و برادری در امت اسلامی باشیم.

همچنین یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی به مقام معظم رهبری و مردم با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: در پایان ماه مبارک رمضان که سفره خداوندی گسترده بود، امت مسلمان ایران با خلوصی کم نظیر این ماه را گرامی داشت و اکنون در پایان ماه ضیافت خداوندی عید سعید فطر آمده است که یادآور حلم و صبوری و ایمان و خلوص امتی پرهیزکار و مومن است.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در پیامی فرا رسیدن عید سعید فطر را به همتایانش در مجالس کشورهای اسلامی تبریک و تهنیت گفت و ابراز امیدواری کرد در پرتو معارف و برکات بی کران ماه مبارک رمضان با تحکیم همدلی، برادری و صمیمیت میان امت اسلامی شاهد امنیت و آرامش پایدار در منطقه و جهان اسلام باشیم.

وی افزود: مبارزه با پدیده شوم تروریسم و افراط گرایی که آسیب های فراوانی به امت اسلام وارد ساخته از مهمترین اولویت های کشورهای اسلامی است، زیرا امنیت و ثبات همه کشورها در معرض تهدید این پدیده نفرت انگیز قرار دارد. تعامل نزدیک پارلمان های کشورهای اسلامی در این خصوص جزء مهمی از روند مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است. مجلس شورای اسلامی در این راستا آمادگی هرگونه گفتگو و همفکری را دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.