به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک تایمز در نسخه چاپی روز گذشته خود یک صفحه کامل را به شرح دروغ‌های بیان شده از زبان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در ۵ ماهی که وارد کاخ سفید شده است، اختصاص داد. این دروغ‌ها همگی در مصاحبه و یا سخنرانی‌های عمومی بیان شدند و ترامپ نمی‌تواند آن‌ها را کتمان کند.

در این فهرست کامل می‌توان موضوعاتی مانند جنگ عراق، ناتو، ممنوعیت سفر به آمریکا، تعداد جمعیت حاضر در مراسم تحلیف ترامپ، موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و نقش کمپین انتخاباتی ترامپ در آن و چندین مورد دیگر را دید.

شواهد نشان می‌دهد ترامپ درمورد مسائل اساسی که خود آن را را بیان کرده است نیز دارای دیدگاه متناقضی بوده و سخنانی که در جریان کارزار انتخاباتی بیان کرده با آنچه پس از ورود به کاخ سفید گفته است، کاملا با یکدیگر تفاوت دارد.

ماجرای دروغ‌های ترامپ، از زمانی مورد توجه قرار گرفت که وی در سال ۲۰۱۱، «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین این کشور، را شخصی غیرآمریکایی معرفی کرد. ترامپ در آن سال مدعی شد اوباما در کنیا متولد شده و شهروند آمریکا نیست. باراک اوباما در واکنش به این ادعای کذب، مدارک ولادت و شهروندی خود را در آمریکا به انتشار عموم گذاشت. ترامپ حاضر به عقب‌نشینی از ادعای خود نشد تا سرانجام در سپتامبر گذشته اذعان کرد ماجرای غیرآمریکایی بودن اوباما صحت ندارد.

زمانیکه «جیمز کومی»، رئیس اف‌بی‌آی، از سوی ترامپ اخراج شد، او را برای توضیح درباره پاره‌ای از موارد به کمیته اطلاعاتی سنا فراخواندند. از کومی پرسیده شد چرا درمورد ترامپ با دقت بیشتری نسبت به دوران اوباما به طبقه‌بندی فایل‌ها و مستند کردن مکالمات پرداخته؟ وی پاسخ داد: راستش را بخواهید از اینکه ترامپ به دروغ پردازی درباره دیدارها و گفتگوهایمان بپردازد، نگران بودم. در آن زمان فکر می‌کردم طبقه‌بندی اینگونه موارد دارای اهمیت بالایی است.

اختصاص یک صفحه کامل از روزنامه نیویورک‌تایمز به دروغ‌های ترامپ/عکس

اختصاص یک صفحه کامل از روزنامه نیویورک‌تایمز به دروغ‌های ترامپ/عکس

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.