به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا امروز با صدور بیانیه ای ضمن حمایت تلویحی از فهرست خواسته های عربستان، امارات، بحرین و مصر از قطر، بر ادامه گفت و گو به عنوان 'گام ثمربخش بعدی' تاکید کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه با اشاره به اینکه برآوردن برخی از خواسته های این چهار کشور برای قطر بسیار سخت خواهد بود، تاکید کرد که با این وجود در این خواسته ها حوزه هایی برای ایجاد زمینه برای ادامه 'گفت و گویی که منجر به راه حل شود'، وجود دارد.
این بیانیه همچنین گفت و گو میان این چهار کشور را 'گام ثمربخش بعدی' دانسته است و افزود: ما بر این باوریم که متحدان و شرکای ما وقتیکه با هم و در راستای یک هدف کار کنند، قوی تر خواهند بود.
وزارت خارجه آمریکا همچنین استفاده از 'لحن نرم تر' از سوی این کشورها را در کاهش تنش موثر دانست و بر تماس نزدیک آمریکا با شرکایش در منطقه و همچنین حمایت از میانجی گری امیر کویت تاکید کرد.
این بیانیه در حالی منتشر می شود که پنجشنبه گذشته کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر فهرستی از خواسته های خود را که پیش شرط آغاز گفت و گو برای عادی سازی روابط با قطر به شمار می رود، به دوحه ارائه کردند.
این کشورها 10 روز به دولت قطر فرصت داده اند تا این شروط را اجرا کند. این شروط 13گانه شامل مواردی همچون قطع روابط دیپلماتیک با ایران، اعمال تحریم های بین المللی و آمریکا بر روابط تجاری با ایران و قطع حمایت از حزب الله و اخوان المسلمین است.
عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین روز دوشنبه ۱۵ خرداد روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کردند.
بستن حریم هوایی، دریایی و زمینی با قطر و همچنین اخراج شهروندان قطری نیز از دیگر اقدامات این کشورها علیه قطر بود.
بعد ازاعلام این خبر برخی کشورها نیز به تبعیت ازعربستان روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.