به گزارش ایرنا نعمت صادقی روز یکشنبه چهارم تیرماه در جمع خبرنگاران استان کرمانشاه افزود: مقادیر قابل توجهی از کمربندهای انفجاری، چاشنی های الکترونیکی و تسلیحات از دستگیرشدگان کشف و ضبط شده است.

او با بیان اینکه با عقبه، عناصر، تیم ها و پشتیبانان گروه های تروریستی برخورد جدی شده، گفت: اشراف و احاطه کامل اطلاعاتی در استان و مرزهای آن برقرار است و ادعای تیراندازی و درگیری در مرزها کذب است.

کشف یک شبکه فساد گسترده مالی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در ادامه از کشف و انهدام یک شبکه دلالی، ارتشا و سوءاستفاده گسترده مالی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری کرمانشاه خبر داد و گفت: بیش از ۴۰ نفر در این ارتباط شناسایی، دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفته اند.
صادقی اظهار کرد: تعدادی از متهمان تبرئه و تعدادی هم تحت قرار بازداشت آزاد شده اند.

به گفته وی 'تعدادی از اعضای دوره چهارم شورای شهر کرمانشاه و پرسنل شهرداری جزو متهمان تحت تعقیب هستند.'

آنچنان که این مقام قضایی عنوان کرد، شناسایی و برخورد با این شبکه از روزهای پایانی سال 95 آغاز شده است.

صادقی در عین حال اظهار داشت: البته اقدام های مجرمانه این عده از افراد نباید باعث نادیده گرفتن خدمات صادقانه قاطبه پرسنل خدوم و پاکدست شهرداری و شورای شهر شود.

آخرین وضعیت پرونده 'گلیم و گبه'

مهمترین پرونده قضایی استان کرمانشاه از مهرماه ۹۵ تاکنون مربوط به فردی به نام محمدرضا مشیری است که در قالب طرح مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاه صدها میلیارد تومان از مردم استان کلاهبرداری کرده است.

صادقی در باره آخرین وضعیت این پرونده گفت: فرش هایی که مشیری از آستان قدس رضوی خریداری کرده بود طی مذاکراتی با مسئولان آستان با همان قیمت خریداری شده یعنی حدود ۲۰ میلیارد ریال برگردانده شد.

او همچنین گفت: مذاکرات خوبی با خانه فرش ایران برای بازاریابی و فروش فرش ها، نخ ها و پشم موجود در کارگاه های مکتب فرش و گلیم صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه همچنین گفت بخشی از اموال موجود مشیری در زابل، نیشابور و فیروز آباد فارس با اعطای ماموریت به یکی از پرسنل دادگستری استان تعیین تکلیف شده است.

این مقام قضایی کرمانشاه در ادامه از جذب 70 وکیل برای پیگیری شکایات سپرده گذاران پرونده فرش، گلیم و گبه خبر داد و گفت: ورود به موقع دستگاه قضایی به این پرونده باعث شد از اتفاقات بسیار بدی جلوگیری شود.

آنچنان که صادقی بیان کرد: دادستان کل کشور به صورت مستمر در جریان روند تحقیقات و اقدامات قضایی این پرونده قرار دارد و رهنمودهای لازم را در باره آن ارائه می‌کند.

او به مردم توصیه کرد که نسبت به وعده‌های نشدنی و غیرمتعارف هوشیار باشند و توجه کنند که تبلیغات گسترده محیطی برای تایید اعتبار و صلاحیت یک شرکت یا فرد کافی نیست.

به گفته این مقام قضایی 'مشیری ۲۴۷ میلیارد تومان پول از مردم دریافت و حدود یک سوم آن را به عنوان سود بین سپرده گذاران توزیع کرده است.

صادقی به مردم اطمینان داد که دستگاه قضایی به صورت شبانه‌روزی پیگیر این پرونده است.

پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه 20 هزار شاکی دارد که با وعده دریافت سود 60 و 70 درصدی سرمایه خود را در اختیار مشیری گذاشته بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.