به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۴ خرداد ماه ۹۶ با افزایش ۱۲ واحدی روی رقم ۷۸ هزار و ۶۶۵ واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۶۴ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۷۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۹۵ واحدی به رقم ۸۵ هزار و ۷۰۳ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۴۱ واحدی به رقم ۵۴ هزار و ۲۰۲ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۱۵۹ واحدی عدد ۱۷۶ هزار و ۵۶۸ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش یک واحدی به ۹۰۰ واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با ۴۹ واحد ،فولاد خوزستان با ۱۴ واحد و صنعتی و معدنی چادرملو با ۱۰ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه مپنا با ۳۷ واحد ، همراه اول با ۱۶واحد و تاپیکو با ۱۱ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از ۱۹۵میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۹۱۶ میلیون و ۷۹۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۰ هزار و ۹۳۹ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، سیمان ممتازان کرمان، شیرین دارو و حق‌تقدم خرید سهام آن و اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان بازگشایی و درمقابل نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد خوزستان، بیمه البرز، لیزینگ رایان سایپا، ارتباطات سیار ایران، لیزینگ صنعت و معدن، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق گنجینه آینده روشن، بازرگانی و تولیدی مرجان، کار، اوراق اجاره صچاد و اوراق اجاره صشرق، متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران ۵۷۶ میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد. همچنین ۱۶ میلیون سهم ملی سرب و روی ایران به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. درعین‌حال ۶ میلیون سهم بیمه سامان به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.

در بازار معاملاتی بلوکی نیز ۷۰ میلیون سهم پتروشیمی ممسنی به ارزش ۷ میلیارد تومان میان دو کد حقوقی جابه‌جا شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی همچنان معاملاتی کم حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی بازار سهام نظاره‌گر بود که به یمن تحرک برخی حقوقی‌ها در گروه‌های شاخص‌ساز ازجمله فلزات اساسی، معدنی‌ها، پالایشی‌ها نماگرهای بورس تهران سبزپوش به استقبال تعطیلات تقویمی دو روز آینده رفتند.

به نظر می‌رسد طی روز چهارشنبه این هفته نیز بازار سهام شاهد بازاری نیمه‌تعطیل باشد که می‌تواند زمینه‌ای برای تحرک معامله‌گران نوسان‌گیر در نبود پررنگ حقوقی‌ها در بازار را فراهم کند. امروز در بورس تهران نماد معاملاتی ریل‌پرداز سیر با اقبال عمومی از سوی معامله‌گران در حالی روبرو شد که بیش از ۲۱ میلیون سهم از حجم معاملات ۲۸.۵ میلیون سهمی این شرکت را فروشنده حقوقی عرضه کرده است.

هم‌زمان با نوسانی شدن بازارهای جهانی ارز نیز امروز گروه معدنی‌ها شاهد اقبال عمومی خریداران سهام برای جمع‌آوری سهام شرکت‌ها به‌ویژه در گروه‌ سرب و روی بود که هم‌سو با حمایت حقوقی‌ها گروه فلزات اساسی توانست لیدر بازار سهام باشد.

در گروه پالایشی‌ها نیز هم‌زمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری مجامع عادی ـ سالیانه این شرکت‌ها و انتظار برای تأثیر افزایش نرخ ارز بر سودآوری این شرکت‌ها، بازار سهام شاهد معاملاتی کم حجم زیر سایه حمایت حقوقی‌های این گروه بود.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام، بازاری کم حجم اما توأم با اقبالا عمومی حقوقی‌ها در گروه‌های پیشرو به‌ویژه فلزات اساسی، معدنی‌ها و البته پالایشی‌ها بود که توانست بازار سهام را با نماگرهایی سبزپوش به تعطیلات تقویمی هفته جاری بفرستد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.