به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ مقامات دولتی آلمان به دفتر ریاست جمهوری ترکیه اطلاع دادند محافظان شخصی «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌ جمهور این کشور، اجازه ندارند همراه وی و برای حضور در اجلاس گروه هشت به میزبانی هامبورگ وارد آلمان شوند.

اردوغان قصد دارد برای شرکت در اجلاس «جی ۸» که روزهای هفتم و هشتم ژوئیه در هامبورگ برگزار می‌شود، به آلمان سفر کند؛ اما او نمی‌تواند محافظان خشن و حاشیه‌ساز خود را در این سفر همراه داشته باشد.

علت ممنوع‌الورود شدن محافظان اردوغان به آلمان، رفتار خشونت‌آمیز آنها در سفر ماه مه به آمریکا است. در این سفر که اردوغان به واشنگتن داشت، چند نفر از محافظان شخصی او با گروهی از مخالفان دولتی ترکیه درگیر شدند و زد و خورد شدیدی میان آنها به وقوع پیوست. دادگستری آمریکا نیز برای محافظان اردوغان حکم جلب صادر کرد.

در درگیری بوجود آمده، یک نیروی پلیس آمریکا نیز مجروح شد. دادستانی آمریکا ۱۲ نفر از محافظان اردوغان را به رفتار خشونت‌آمیز با تظاهرکنندگان مقابل سفارت ترکیه در واشنگتن متهم کرد.

مقامات شهری برلین اعلام کردند تدابیری اتخاذ شده تا در سفر اردوغان به آلمان چنین رفتارهایی تکرار نشود. پلیس آلمان اعلام کرد مقامات خارجی در این کشور فقط از حق دفاع برخوردار هستند و مجاز به دخالت در کار پلیس نیستند. به این ترتیب هیچ مقام یا نهاد خارجی به غیر ازپلیس آلمان اجازه ندارد در این کشور اقدام انتظامی یا امنیتی انجام دهد.

مقام‌های امنیتی آلمان نگران درگیر شدن مهاجران کُرد و تُرک با یکدیگر در جریان سفر اردوغان به آلمان هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.