به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت،‌ حمله توئیتری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به سلف خود یک روز پس از آن بود که واشنگتن پست در گزارشی دولت سابق آمریکا را به اتخاذ رویکردی محتاطانه‌ برای مجازات روس‌ها متهم کرد.

در این مقاله که واشنگتن پست جمعه گذشته (۲۳ ژوئن) منتشر کرد، آمده است که سیا ماه اوت سال گذشته (۲۰۱۶) در نامه‌ای فوق سری به باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت خبر داده بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شخصا دستورالعملی برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات آمریکا صادر کرده است.

بنابر گزارش واشنگتن پست، اوباما پس از اطلاع پیدا کردن از این موضوع چند راه برای جلوگیری و مقابله با آن در پیش گرفت اما از بیم آن که "اعتماد عمومی به انتخابات" در میان مردم آمریکا صدمه ببینید، از علنی کردن این موضوع پرهیز کرد.

در پی انتشار این گزارش، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که بارها تحقیق و تفحص درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را "خدعه دموکرات‌ها" برای کمرنگ کردن شکست‌شان خوانده، در توییتی نوشت: "دولت اوباما که از خیلی پیش از مداخله روس‌ها خبر داشته چرا هیچ اقدامی نکرد؟ حالا باید روی آنها تمرکز کرد نه من".

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.