به گزارش ایسنا، هفته سوم مرحله گروهی جام کنفدراسیون‌ها برگزار شد و در مهمترین بازی، روسیه میزبان برابر مکزیک قرار گرفت. مکزیک توانست دو بر یک حریف ۱۰ نفره‌اش را شکست دهد و با هفت امتیاز به نیمه‌نهایی صعود کند.
گل نخست بازی را الکساندر سمدوف در دقیقه 25 به ثمر رساند اما نستور آرائوخو پنج دقیقه بعد بازی را به تساوی رساند و نیمه اول با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. در نیمه دوم مکزیک باز هم به گل رسید. ایروینگ لوسانو در دقیقه 52 گل دوم و پیروزی تیمش را وارد دروازه حریف کرد. روسیه تنها توانست یک بار دروازه مکزیک را بلرزاند. این تیم با اخراج یوری ژیرکف در دقیقه 65 بازی، 10 نفره به کار خود ادامه داد.
روسیه با کسب سه امتیاز از این بازی‌ها کنار رفت و مکزیک با تفاضل گل کمتر نسبت به پرتغال به عنوان تیم دوم صعود کرد.

در دیگر بازی این گروه، پرتغال به راحتی و با نتیجه چهار بر صفر نیوزلند را شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد. ابتدا کریستیانو رونالدو از روی نقطه پنالتی دروازه قهرمان اقیانوسیه را باز کرد. در دقیقه ۳۸ برناردو سیلوا گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا نیمه اول با پیروزی دو بر صفر قهرمان اروپا به پایان برسد. در نیمه دوم آندره سیلوا برای تیمش گلزنی کرد. در لحظات پایانی نانی گل دیگری را وارد دروازه حریف کرد تا تیمش با تفاضل گل بهتر نسبت به مکزیک به عنوان تیم اول به نیمه نهایی صعود کند.

بازی‌های گروه B فردا (یکشنبه) برگزار خواهد شد. در این دیدارها مکزیک به مصاف استرالیا می‌رود و آلمان برابر کامرون قرار می‌گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.