به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات در گفتگو با خبرنگاران گفت: گزینه دیگر ما تشدید تنش نیست، بلکه جدا کردن راه خود از قطر است، زیرا برای ما بسیار دشوار است که یک تشکل جمعی داشته باشیم.

وی افزود: با این حال، دیپلماسی هنوز اولویت دارد اما تلاش های میانجی گرایانه برای حل و فصل این مناقشه با فاش شدن عمومی این مطالبات تضعیف شده است.

قرقاش گفت : توانایی میانجی گران برای رفت و آمد میان طرفین و تلاش برای یافتن یک زمینه مشترک با درز کردن این مطالبات به بیرون تضعیف شده است. موفقیت میانجیگران بسیار به توانایی آنها برای اقدام بستگی دارد، اما نه در فضای عمومی.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات تصریح کرد اگر قطر در جدول زمانی ۱۰ روزه ای که در ضرب الاجل تعیین شده است با خواسته ها موافقت نکند منزوی خواهد شد، اما وی نگفت کشورهای تحریم کننده چه اقدامات دیگری خواهند کرد زیرا آنها پیشتر روابط دیپلماتیک و بیشتر مناسبات تجاری خود را با دوحه قطع کرده بودند.

کویت نیز مانند آمریکا سرگرم میانجیگری در این مناقشه است. حل و فصل این مناقشه آزمون برزگی برای آمریکا محسوب می شود. قطر میزبان یک پایگاه نظامی آمریکا و مقر نیروی هوایی آن کشور در خاورمیانه و ۱۱ هزار سرباز است.

این در حالی است که مطالبات چهار کشور عربستان، مصر،بحرین و امارات از قطر چشم انداز چندانی برای پایان سریع بزرگترین بحران دیپلماتیک سال های اخیر میان کشورهای عرب سنی خلیج (فارس) باقی نگذاشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.