به گزارش روزنامه خبرورزشی همواره صعود به یکی از تورنمنت‌های معتبر و بین‌المللی آغاز استرس و نگرانی برای فوتبال‌دوستان ایرانی محسوب می‌شود چون چند دهه می‌شود بعد از هر موفقیتی در صعود به تورنمنت‌ها تدارک مناسبی برای تیم ملی در نظر گرفته نمی‌شود و فدراسیون‌نشینان از برگزاری بازی‌های تدارکاتی مناسب و ایده‌آل غافل می‌شوند. این بار اما بعد از صعود به روسیه ۲۰۱۸ قصه متفاوت است چون فدراسیون نه دیگر بهانه تحریم و... دارد نه دغدغه جلب رضایت تیم‌های بزرگ چون ایران به عنوان تیم اول آسیا حریفی دست و پا بسته برای تیم‌های بزرگ نیست.

ایران بعد از برزیل به عنوان دومین تیم صعودکننده، در کنار روسیه میزبان به عنوان سومین تیم حاضر در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا در سال آینده میلادی لقب گرفت تا برای اولین بار در تاریخ این رقابت‌ها با اقتدار فرصت رویارویی با غول‌های بزرگ فوتبال جهان را داشته باشد. همان‌طور که انتظار می‌رفت تیم اول قاره آسیا با صعود مقتدرانه خود به جام‌جهانی‌ در دستور کار تیم‌های بزرگ دنیا برای بازی تدارکاتی قرار بگیرد، در اولین گام میزبان جام‌جهانی‌ ۲۰۱۸ برای انجام یک بازی پیش قدم شد که مورد موافقت کارلوس کی روش قرار گرفت و این مربی بعد از جدال با ازبکستان این نوید را به طرفداران تیم ملی داد که ملی‌پوشان مهرماه سال جاری میزبان روسیه خواهند بود. بعد از این اظهار‌نظر ابهاماتی درخصوص سفر میزبان جام‌جهانی‌ به ایران رقم خورد به خصوص در پی انتشار علاقه‌مندی هندی‌ها برای میزبانی از روسیه در تورنمنت چهارجانبه در همان تایم زمانی مد‌نظر فدراسیون فوتبال ایران که همین امر باعث شد تا برای از بین رفتن ابهامات رئیس اتحادیه فوتبال روسیه پیرامون مصاف با ایران صحبت‌هایی انجام دهد. ویتالی موتکو با تأکید بر اینکه رویارویی با تیم قدرتمند ایران در دستور کار فدراسیون فوتبال روسیه است مدعی شد برنامه‌ریزی‌های این دیدار انجام شده و به زودی جزئیات آن در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. رئیس اتحادیه فوتبال روسیه در مصاحبه با رسانه‌های روسی همچنین تلویحاً از میزبانی تهران در این بازی سخن گفت اما مدعی شد جزئیات مصاف ایران و روسیه درمهرماه به زودی از جانب دو فدراسیون منتشر خواهد شد.

اما جدال با روسیه تنها اولین قدم از برنامه‌های فدراسیون فوتبال پیرو درخواست‌های کارلوس کی‌روش برای تدارک ملی‌پوشان برای خردادماه ۹۷ و حضور موفق در جام‌جهانی‌ روسیه ۲۰۱۸ است. بعد از روس‌ها که در حال حاضر در جام کنفدراسیون‌ها میزبانی قهرمانان قاره‌های مختلف را در دستور کار دارند، شنیده می‌شود تیم‌های سرشناسی از آفریقا همچون غنا، ساحل عاج و کامرون از اروپا تیم‌هایی مثل کرواسی، ترکیه، هلند و ایتالیا و از آمریکای جنوبی تیم‌هایی مثل کلمبیا و اروگوئه نیز در فهرست تیم‌هایی هستند که یا پیشنهاد بازی دوستانه به فدراسیون ایران ارائه دادند یا اینکه خود کی‌روش و رؤسای فدراسیون در حال رایزنی با آنها برای انجام بازی‌های تدارکاتی در تهران و سایر کشورها هستند که از این جمع ۴ تا ۵ بازی قطعاً برای تیم ملی در نظر گرفته خواهد شد. ضمن اینکه از بین غول‌های فوتبال آسیا نیز تاکنون کشورهایی همچون استرالیا و ژاپن برای برگزاری بازی تدارکاتی در ماه‌های باقی‌مانده از سال ۲۰۱۷ درخواست رسمی ارائه دادند که کی‌روش هنوز پاسخی در ارتباط با رویارویی با آسیایی‌ها به فدراسیون نداده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.