به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، ترزا می --- نخست وزیر انگلیس -- اعلام کرد همکاریهای امنیتی و آب و هوایی با اتحادیه اروپا پس از برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) ادامه خواهد یافت.


نخست وزیر انگلیس در کنفرانس خبری در شورای اروپا در بروکسل گفت در جلسه شورای اروپا درباره مسائل مختلفی گفتگو کردیم. ما درباره مسائلی که اهمیت حیاتی برای انگلیس دارد از جمله مقابله با تروریسم و تغییرات آب و هوایی گفتگو کردیم. این مسائل پس از خروج ما از اتحادیه اروپا نیز همچنان مهم خواهند بود. به همین علت ما تا زمانی که عضو اتحادیه اروپا هستیم و پس از آنکه از اتحادیه اروپا خارج شدیم ، می خواهیم شراکت عمیق و ویژه ای در خصوص این مسائل با دوستان و متحدان اروپایی خود داشته باشیم.

وی افزود: من دیشب درباره پیشنهاد کشورم برای اطمینان بخشی به شهروندان اتحادیه اروپا که زندگیشان در انگلیس است، صحبت کردم. درباره مسائل امنیتی، در گفتگوهای من و رهبران اتحادیه اروپا، تعهدی قوی به نبرد علیه تروریسم و افراط گرایی در اینترنت و فضای مجازی که تروریسم را تحریک می کند، وجود داشت. حملات در لندن و منچستر نه فقط بر شهروندان انگلیسی تاثیر گذاشت بلکه شهروندانی از سراسر اروپا تحت تاثیر قرار گرفتند همانطور که اتباع انگلیس در حملات پاریس و استکهلم تحت تاثیر قرار گرفتند. من این حرفها را در شهری می زنم که خودش قربانیان زیادی در حملات تروریستی داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.