به گزارش ایلنا، هفتمین روز از رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان، رضا بیرالوند ملی پوش جوانان کشورمان در رقابت دسته ۱۰۵ کیلوگرم ازساعت ۱۳ به وقت تهران در سالن ورزشی "اوتاسیتی" مجموعه "جنرال جیمنازیوم" با ۱۰ وزنه بردار در گروهA به رقابت پرداخت و در نهایت با مجموع ۳۶۹کیلوگرم به یک مدال نقره و دو نشان طلا دست پیدا کرد.

گفتنی است؛ در حالی بیرالوند در حرکت یکضرب با مهار وزنه ۱۶۳ کیلوگرم به مدال نقره رسید بود که در حرکت دوضرب وزنه‌های۲۰۱ و ۲۰۶ را به ثبت رساند که در حرکت دوضرب و مجموع دو مدال طلا را بدست آورد. این نخستین مدال طلای کشورمان در این رقابت‌های بود که با تدبیر و درایت محمد حسین برخواه و اکبر خورشدی فر کادر فنی تیم ملی جوانان حاصل شد.

قابل ذکر است؛ قبل از آغاز این مسابقات بیرالوند توسط کادر فنی از دسته ۹۴ کیلوگرم به دسته ۱۰۵ کیلوگرم انتقال داده شده بود.

لازم به ذکر است؛ رضا بیرانوند در مسابقات قهرمانی وزنه برداری جوانان سال ۲۰۱۶ آسیا و در دسته ۹۴ کیلوگرم حرکت یکضرب وزنه ۱۵۸ کیلوگرم، حرکت دوضرب وزنه ۲۰۷ کیلوگرمی را مهار کرد و با مجموع ۳۶۵ کیلوگرم دو مدال طلا و یک مدال نقره به دست آورده بود. وی در مسابقات قهرمانی جوانان سال ۲۰۱۶ جهان به میزبانی تفلیس گرجستان، در حرکت یکضرب ۱۶۱ کیلوگرم، در حرکت دوضرب ۲۰۱ کیلوگرم و در مجموع ۳۶۲ کیلوگرم به سه مدال برنز دست یافته بود. در مسابقات قهرمانی بزرگسالان سال ۲۰۱۶ آسیا به میزبانی تاشکند ازبکستان، در وزن ۹۴ کیلوگرم نیز در حرکت یکضرب ۱۶۵ کیلوگرم، در حرکت دوضرب وزنه ۱۹۰ کیلوگرم و در مجموع با ۳۵۵ کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار گرفته بود.

عملکرد سه وزنه بردار برتر دسته ۱۰۵ کیلوگرم:

یکضرب:

۱- ختسوریانی (گرجستان): ۱۷۳ کیلوگرم

۲- تاکایوکی (ژاپن):۱۶۳ کیلوگرم

۳- رضا بیرالوند (ایران):۱۶۳ کیلوگرم

دوضرب:

۱- رضا بیرالوند (ایران): ۲۰۶ کیلوگرم

۲- گارسپاریان(ارمنستان):۲۰۵ کیلوگرم

۳- توآری (الجزایر):۲۰۱ کیلوگرم

مجموع:

۱- رضا بیرالوند(ایران):۳۶۹ کیلوگرم

۲- ختسوریانی (گرجستان): ۳۶۸ کیلوگرم

۳- گارسپاریان(ارمنستان):۳۶۵ کیلوگرم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.