به گزارش ایلنا، استقلال در یکی از سیاه‌ترین شب‌های تاریخ خود با نتیجه‌ی ۱-۶ مغلوب العین شد تا نوک پیکان انتقادات به سوی علیرضا منصوریان، سرمربی این تیمش، قرار بگیرد.

منصوریان در دیدار برابر العین چند اشتباه مهلک مرتکب شد و رفته‌رفته، هر چه بر تعداد گلهای تیم اماراتی افزوده می‌شد، اشتباهات سرمربی استقلال نیز بیشتر می‌شد.

اشتباهات مرگبار منصوریان:

۱. استفاده از مگویان: مگویان یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان خارجی تاریخ استقلال است و منصوریان تا حدی ناچار شد که از او استفاده کند- ای کاش این کار را نمی‌کرد. او در این دیدار نه تنها در کارهای تدافعی موفق نبود موقع هجوم‌ها با تکنیک پایین خود و لو دادن توپ‌ها فضا را برای ضد حملات العین مهیا می‌کرد. بهتر بود که سرمربی استقلال یا از او استفاده نمی‌کرد یا او را در خط میانی به کار نمی‌گرفت.

۲. پس از مصدومیت فرشید باقری او جابر انصاری را به زمین فرستاد که یک تعویض صددرصد اشتباه بود. استقلال یک دقیقه بعد از خروج باقری از زمین گل اول بازی را دریافت کرد. مشخص نیست منصوریان چرا انصاری را جایگزین یک هافبک دفاعی کرد. همین تعویض منجر به خرد شدن استحکام دفاعی آبی‌ها شد.

۳. عدم وجود پلان B: منصوریان تیمش را برای کسب نتیجه‌ی ۰-۰ به میدان فرستاده بود و اصلاً به این فکر نکرده بود که پس از دریافت گل چه کار باید بکند یا اگر هم فکر کرده بود اشتباه فکر کرده بود. بازیکنان استقلال هنگام حمله بیشتر از ۴ پاس رو به جلو نمی‌توانستند به هم بدهند و چند گل العین روی همین اشتباهات به ثمر رسید که این بیانگر بی‌برنامگی و جنون منصوریان برای کسب نتیجه‌ی ۰-۰ و ۹۰ دقیقه دفاع است.

۴. عدم برنامه‌ی مشخص برای مهار عمر عبدالرحمن: در بازی رفت مگویان ستاره‌ی العین را مهار کرده بود و دلیل آن یارگیری من‌تو‌من این بازیکن با ستاره‌ی العین بود. مشخص نیست منصوریان چرا تدبیر بازی رفت را به کار نگرفت و چرا به زکی‌پور بازی داد.

۵. منصوریان پس از دریافت گل سوم وریا غفوری را از زمین خارج کرد و حقدوست را به بازی فرستاد. سه دقیقه بعد استقلال گل چهارم را دریافت کرد. ریسک منصوریان در آن شرایط تنها منجر به سنگین‌تر شدن نتیجه شد. مشخص بود که استقلال توانایی و برنامه‌ای برای جبران نتیجه ندارد و ریسک کردن منصوریان در آن شرایط بی‌مورد می‌نمود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.