به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری‌ها، حکم محکومیت "سعید بن فروة" امام جمعه منطقه عسیر عربستان سعودی به یک ماه و نیم حبس از سوی دادگاه تجدید نظر تایید شد. این حکم در سال 2015 از سوی دادگاه بدوی صادر شده بود.

این روحانی طی سخنانی در خطبه نماز جمعه در سال 2015 "ناصر القصبی" بازیگر وکمیدین معروف سعودی و شبکه "ام بی سی" که سریال‌های وی را پخش می‌کند را مورد هجمه لفظی شدید قرار داده بود.

ناصر القصبی بازیگر و کمیدین معروف سعودی

عربستان سعودی: مجازات زندان برای یک امام جمعه به دلیل


وی ناصر القصبی را کافر خوانده بود و لفظ "دیوث" را در توهین به وی به کار برده بود. القصبی پس از این اظهارات از سوی روحانی تندرو به دادگاه شکایت کرد و دادگاه وی را محکوم کرد.

سعید بن فروة به 45 روز حبس متوالی و تعهد کتبی به عدم تکرار دو لفظ "کافر و دیوث" علیه آقای بازیگر محکوم شد.

این موضوع مربوط به ماه رمضان دو سال قبل است هنگامی که القصبی در سریال "سلفی" که از ام بی سی پخش می‌شد از روحانیون افراطی انتقاد کرده بود.

در یکی از قسمت‌های این سریال، ناصر القصبی در لباس دشداشه کوتاه (پوشش افراد سلفی مسلک) ظاهر شد و با انتقاد از موسیقی، سازهای موسیقی را شکست. موضوع این قسمت انتقاد از روحانیون مخالف موسیقی بود.

تصویری از سریال طنز سلفی که بازیگر سعودی "ناصر القصبی" در نقش یک روحانی تندروی سعودی مخالف موسیقی است

عربستان سعودی: مجازات زندان برای یک امام جمعه به دلیل

به دنبال این سریال بن فروه در خطبه نماز جمعه به بازیگر اصلی آن سریال حمله کرد و وی را کافر خواند.

این امام جمعه سپس در تویترش با انتشار متنی از سخنان تکفیرآمیزش علیه این بازیگر عقب نشینی کرد.

سریال سلفی طی چند سال گذشته در طول ماه رمضان پخش می‌شود و به مسائل اجتماعی جامعه عربستان سعودی از جمله گرایش‌های دینی افراطی، نزاع سنی - شیعی، جایگاه زن و ضعف دولت در ارائه امکانات به جوانان در عربستان سعودی می‌پردازد.

امسال نیز این سریال از شبکه ام بی سی در حال پخش است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.