به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ الشرق الاوسط نوشت: شورای وزیران عربستان از بیانیه مشترک این کشور و آمریکا تمجید و بر «مهار کردن دخالت‌های ایران» در منطقه تاکید کرد.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط در گزارشی از نشست شورای وزیران عربستان نوشت: شورای وزیران سعودی در جلسه روز گذشته خود به ریاست سلمان پادشاه عربستان در کاخ «السلام» در جده، بار دیگر تاکید کرد «دخالت‌های شرورانه» ایران، خطری برای امنیت منطقه و جهان است و باید با آن مقابله کرد.

شورای وزیران سعودی، بیانیه مشترک عربستان و آمریکا را که در پایان دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از عربستان صادر شده بود، بسیار ارزشمند توصیف کرد.

دو طرف در بیانیه نشست ریاض بر تحکیم بیش از پیش روابط تاریخی و استراتژیک بین دو کشور تاکید و اعلام کردند: دیدار ترامپ باعث افزایش این روابط شده است، روابطی که سهم مهمی در ثبات و آرامش و امنیت در منطقه دارد!

سعودی‌ها و آمریکا همچنین در این بیانیه مشترک، بر ضرورت مقابله با آنچه «دخالت‌های شرورانه ایران» در امور داخلی دیگر کشورها و تلاش آن برای ایجاد فتنه، حمایت از تروریسم و افراد مسلح و برای بر هم زدن ثبات کشورهای منطقه خوانده شده، توافق کردند.

شورای وزیران سعودی در بیانیه خود همچنین بار دیگر بر حمایت از اقدامات وحشیانه رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین تاکید کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.