علی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شکست تیم فوتبال استقلال ایران با نتیجه‌ شش بر یک مقابل العین امارات، بیان‌ کرد: تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کند، ابتدا باید بتواند ۱۰ ضربه در خانه حریف بزند. استقلال هیچ چیزی برای ارائه نداشت و بدون برنامه جلو رفت. این یعنی استقلالی که امسال دیدیم همین بود. اگر در تهران هوادار پشت تیم نبود بدتر از این می‌باختیم.

وی افزود: کشورهای عربی به ما رسیده‌اند و ما هر وقت خواستیم هواداران را به ورزشگاه کشانده و به وسیله آنها نتیجه‌ گرفتیم. چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی دچار عقب افتادگی شده‌ایم. این تازه اولین بازی بود که در مرحله حذفی بازی می‌کردیم و العین شکل و شمایل تیم حرفه‌ای را داشت. زمانی که با یک گل از العین عقب افتادیم آنها گردش توپ خوبی داشتند و به توپ ضربه می‌زدند و هر وقت اراده کردند به گل رسیدند. تیمی که در سطح آسیا این فاکتورها را داشته باشد، موفق می‌شود، اما استقلال نمی‌دانست که باید چه موقع دفاع کرده و چه موقع حمله کند و چه موقع حفظ توپ داشته باشد. به اعتقادم ما هیچ فاکتوری برای نتیجه‌ گرفتن مقابل العین نداشتیم.

پیشکسوت استقلال با بیان این که العین در تهران هم حرفه‌ای بازی کرد، گفت‌: آنها آمده بودند تا در تهران نتیجه‌ صفر بر صفر بگیرند و تا ‌دقیقه ۹۰ هم به این هدف رسیده بودند، اما با اشتباه خودشان نتیجه‌ را واگذار کردند بنابراین العین آمده بود تا در تهران حداقل نتیجه‌ را بگیرد چون از جو ورزشگاه ترسیده بود. با این حال اگر می‌خواست در تهران نتیجه‌ بگیرد قطعا می‌گرفت، اما در امارات دیدیم با چه انسشجام و اعتماد به نفسی به توپ ضربه می‌زدند. این نشان می‌دهد که تیم پر باری هستند.

موسوی همچنین با بیان این که تیم‌های غرب آسیا نسبت به شرقی‌ها آماتور هستند، تاکید کرد: این تازه حریف غرب آسیایی ما بود. ما به تیم‌های کره و ژاپنی نخوردیم تا به صورت واقعی محک بخوریم. به اعتقادم در خواب به سر می‌بریم و فوتبال ایران به وسیله روزنامه‌ها و جراید، ستاره‌های پوشالی ساخته است و بازیکنان را بزرگ می‌کند. بدون این که کاری به تیم‌های آسیایی داشته باشیم، خودمان را گول می‌زنیم. باید زودتر از اینها به فکر می‌بودیم، چون فاصله روز به روز بیشتر می‌شود. با این حال موجودیت فوتبال ما همین است. ما نمی‌توانیم از کره مریخ بازیکنی بیاوریم. تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس بازیکنان خوب لیگ را گل چین کرده است و در اختیار گرفته‌اند. این مربی است که باید بازیکنان را به لحاظ فکری جمع و جور کند. کی‌روش توانسته این کار را در تیم‌ ‌ملی انجام دهد و از بازیکنان خوب کار بکشد. ما شاید در مقایسه با کره و ژاپن در کارهای گروهی مشکل داشته باشیم، اما کارلوس کی‌روش سیستمی را انتخاب می‌کند که در دفاع موفق بوده و در ضد حمله به گل می‌رسیم.

وی با بیان این که تمریناتی که در سال انجام می‌شود، اهمیت بالایی دارد، گفت‌: برانکو مربی تیم رقیب ما است، اما او از دو سال پیش که تیمش در پایین جدول بوده روند رو به رشدی آغاز کرده است. با این که این تیم در ایران خوب بوده و در آسیا نمی‌تواند رقیب جدی برای حریفان باشد، اما باز هم روند رو به رشدی دارد. امیدوارم که این شانس به همراه تیم فوتبال پرسپولیس بوده و امروز (سه‌شنبه) بازی را ببریم، اما نباید در باد موفقیت مسابقات داخلی بخوابیم. باشگاه‌های ایرانی به سختی به جمع چهار تیم برتر آسیا راه خواهند یافت. ما باید کار را ریشه یابی کنیم. فوتبال ما پول حرفه‌ای می‌دهد، اما در عملکرد حرفه‌ای نیست.

موسوی در پایان خاطر نشان کرد: منصوریان مربی متعصبی است و استقلال را دوست دارد، همه می‌خواهند سرمربی چنین تیمی باشند ولی به اعتقادم اگر او می‌خواهد در این تیم مربیگری کند، باید یک مربی خوب در سطح اروپا در کنارش باشد تا برخی امور را مدیریت کند. حضور مربی کار بلد در کنار سرمربی عار نیست و می‌تواند کمک زیادی به تیم کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.