به گزارش ایلنا، ابراهیم رئیسی، کاندیدا دوازدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری در ظاهر پذیرش شکست برای او و هوادارانش بسیار سخت است و درحالی‌که بر این نکته تأکید می‌شود که در نظام جمهوری اسلامی امکان محقق شدن تقلب در انتخابات وجود ندارد، ولی مدام از تخلفاتی که صورت گرفته، سخن می‌گویند.

رئیسی در جلسه تفسیر قرآن کریم در دومین روز از ماه مبارک رمضان در مشهد به تفسیر سوره «والشمس» پرداخت و در این خصوص گفت که «اعتراض به ظلم نهی از منکر خواهد بود که وظیفه‌ دینی است و اگر کسی در مقابل ظالمان سکوت کند، با ظالمان در ظلم و نتیجه آن مشارکت کرده است.»

روز یکشنبه نیز او در سخنرانی در جمع هواداران خود مجدد به تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و گفت که «۱۶ میلیون رأی به خواسته‌های امام، مقام معظم رهبری و شهدا و ایثارگران در داخل صندوق‌ها انداخته‌شده است.» در کنار اینکه باید به تولیت آستان قدس رضوی یادآوری کرد بخشی از رأی او به وعده افزایش یارانه‌ها تعلق دارد که اگر این وعده نبود به‌طورقطع تعداد آرای کمتری به نام او ثبت می‌شد این مسئله را هم باید مورداشاره قرارداد که جمله فوق بدین معنا است که اکثریتی که رأی خود را به نام کاندیدا دیگری داخل صندوق انداختند به هیچ‌یک از این موارد اعتقادی ندارند.

رفتار این روزهای سید ابراهیم رئیسی از چهره معتدلی که در نظر داشت طی روزهای مناظرات انتخابات ریاست جمهوری از خود به نمایش گذارد بسیار فاصله گرفته و به‌طور علنی باوجودآنکه مقام معظم رهبری سیاسیون را از دوقطبی کردن جامعه به‌شدت پرهیز داده بودند، در حال حرکت به این سمت است.

حشمت‌الله فلاحت پیشه، عضو اصولگرا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره اظهارات اخیر رئیسی گفت: خواهش می‌کنم از طرفین انتخابات به این صحبت‌ها پایان دهند زیرا انتخابات پایان‌یافته و تمام مردمی که در آن شرکت کردند به آرمان‌های انقلاب رأی دادند و این مسئله برای آن‌ها مهم بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: سرنوشت کشور بر هر موضوع دیگری ارجحیت دارد و تمام کسانی که پای صندوق‌های رأی حاضر شدند این امر را مدنظر قراردادند، بنابراین تمامی آرا مردم ایران محترم است و هیچ رأیی قابل‌احترام‌تر از رأی دیگری نیست. ضمن آنکه انتخابات همیشه بردوباخت دارد، مهم این است که این قضیه بردوباخت بعد از شمارش آرا به اتمام برسد و کار آغاز شود. طرف پیروز باید اخلاق پیروزی و طرف شکست‌خورده هم اخلاق شکست را رعایت کنند و به این مباحث پایان دهند.

فلاحت‎پیشه دراین‌باره که بیان چنین نظراتی علیرغم تأکید مقام معظم رهبری برای جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه به آن منجر نمی‌شود، توضیح داد: واقعیت این است که مقام معظم رهبری نگرانی‌شان از دوقطبی شدن جامعه برای زمان انتخابات بود و اگر واقعاً این دوقطبی شدن به زمان پس‌ازآن کشیده شود جای نگرانی بیشتری خواهد داشت. دوقطبی انتخابات خاص هیجانات انتخابات است و زود تمام می‌شود ولی جنبه نگران‌کننده این است که این دوقطبی به بعد از انتخابات ادامه پیدا کند یعنی ما چهار سال باید با این شرایط به سر ببریم.

این عضو اصولگرا مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: مملکت نمی‌تواند چهار سال در حالت دوقطبی به سر ببرد. به‌هرحال ما خیلی از خانواده‌ها راداریم که در دل آن‌ها یک نفر به رئیسی و یک نفر به روحانی رأی داده است یعنی حتی آرا در دل خانواده‌ها هم متفاوت است و با این روش‌ها انشقاق میان خانواده کشانده می‌شود، لذا معتقدم که باید برای همیشه به این قضیه پایان داد و شکی ندارم که مقام معظم رهبری هم از تداوم دوقطبی بعد از انتخابات ناراحت هستند و ادامه پیدا کند حتماً موضع خواهند گرفت.

فلاحت پیشه درباره امکان روی دادن تخلفات گسترده در استانداری و فرمانداری‌ها بر اساس ادعای ابراهیم رئیسی و حامیان او اظهار داشت: مسئول بررسی تخلفات و شکایات شورای نگهبان است و اگر تخلفی صورت گرفته باشد شورای نگهبان آن را اعلام می‌کند اگر هم غیرازاین باشد هر صحبتی در مورد آن ممنوع خواهد بود. معتقدم تا زمانی که شورای نگهبان نظر قطعی خود را مطرح نکرده، هرگونه ایجاد شائبه درزمینهٔ انتخابات به ضرر جمهوری اسلامی ایران تمام می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.