به گزارش ایسنا، رحمت‌الله حافظی در تذکر پیش از دستور خود در سیصد و چهل‌ونهمین جلسه علنی شورای شهر چهارم با بیان اینکه تذکر من در مورد قرارداد شهرداری با شرکت توسن است، گفت: این شرکت طبق قرارداد، راه‌اندازی سامانه بلیت الکترونیک برای مترو و اتوبوس را متعهد شده، اما در عقد این قرارداد صرفه و صلاح شهر و شهروندان رعایت نشده است.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران اظهار کرد: خارج از اینکه این قرارداد به دور از تشریفات قانونی انجام شده، باید بگویم که طبق قانون کلیه درآمدهای شهر باید به خزانه واریز شود و پس از آن به شرکت‌ها و... تخصیص یابد و پایان هر ماه سهم شرکت پرداخت شود، در حالیکه در این قرارداد تمام درآمدها به حساب شرکت واریز می‌شود و به فاصله یک تا سه ماه سهم شهرداری و پرسنل شرکت و بخصوص رانندگان شرکت واحد را پرداخت می‌کنند و با اینکه حسابرس در این خصوص تذکرات زیادی داده، اما هیچ‌کس توجه نکرده و لازم است ظرف یک الی دو ماه آتی که از عمر این شورا باقی مانده، گزارش شهرداری ارائه شود.

واکنش دو عضو شورا به انتخابات شورای شهر پنجم

به گزارش ایسنا، اقبال شاکری در تذکر پیش از دستور خود در سیصد و چهل‌ونهمین جلسه علنی شورای شهر چهارم با اشاره به تعطیلی کتابخانه پارک شهر گفت: این کتابخانه در منطقه خاص قرار دارد و لازم است هرچه سریع‌تر این کتابخانه مجددا بازگشایی شود.

وی همچنین در واکنش حوادث اخیر بحرین نیز با بیان اینکه لازم است از این مردم حمایت شود در ادامه به حواشی انتخابات شورای شهر اشاره کرد و افزود: ما برای رسیدگی تخلفات انتخابات شکایت کردیم و در این مسیر هیچ گونه مردم سالاری و شفافیت‌سازی ندیدیم. از همان اول اعلام می‌کردید که یک لیست مخفی داریم و قرار است این لیست رأی بیاورد تا ۱۵۰۰ نفر نمی‌رفتند ثبت‌نام کنند.

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در این چهار سال بارها به اعضای شورای شهر حمله شد که تخصصی نیستید گفت: حالا از اعضای شورای شهر پنجم چند نفر متخصص مسائل شهری هستند؟

همچنین پرویز سروری رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه ما به روند برگزاری انتخابات انتقاد داریم گفت: در اقدام ضد دموکراسی، فرمانداری اعلام کرد که هر نامزد فقط می‌تواند ۱۰ ناظر داشته باشد و با توجه به حجم صندوق‌ها این نظارت به چه درد می‌خورد.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه در ابتدا مسوولان کشوری اعلام کردند که مایل به بازشماری آرای ۵۰ نفر اول هستند و بعد قول دادند که ۱۰ درصد صندوق‌ها را بازشماری کنند، گفت: اما مسوولان زیر قول خودشان زدند و جای سوال است که بازشماری ۱۰ درصد صندوق‌ها چه ایرادی دارد. این در حالی است که در مسجد ابوذر که ستاد انتخاباتی ما بود، مهدی چمران حتی یک رای نیز نداشت و ما به مسوولان گفتیم تنها این صندوق را باز کنید و با چشم خود ببینید که چمران رأی نداشت و اگر چمران رأی در این صندوق نداشت از خیر بازشماری می‌گذریم اما گزارش‌هایی داریم که آراء را پول‌شمار کردند و من از چمران می‌خواهم موضوع را رسیدگی کند و ما تنها به دنبال اجرای قانون هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.