به گزارش ایرنا به نقل از رویترز از پودگوریتسا (پایتخت مونته نگرو)، این اقدام ممکن است روابط روسیه و مونته نگرو را متشنج کند.
روسیه به شدت مخالف عضویت مونته نگرو در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. قرار است مونته نگرو ماه آینده به این ائتلاف نظامی ملحق شود.
وزارت خارجه مونته نگرو با صدور بیانیه ای اعلام کرد که میودراگ وکوویچ نماینده برجسته حزب حاکم دمکراتیک سوسیالیست این کشور شبانه در فرودگاه مسکو بازداشت شد.
نماینده مزبور که قصد داشت از طریق مسکو عازم مینسک شود، صبح روز دوشنبه به مونته نگرو بازگشت.
در یادداشت اعتراضی وزارت خارجه مونته نگرو آمده است که مقام های روسیه گذرنامه نماینده بازداشتی را گرفتند و به وی در ابتدا اجازه ندادند با سفارت مونته نگرو تماس برقرار کند.
مقام های روسیه همچنین مانع ارتباط دیپلماتی از مونته نگرو با نماینده بازداشتی در فرودگاه شدند.
رویترز گزارش داد که امکان تماس با مقام های سفارت روسیه در مونته نگرو برای توضیح در این مورد مهیا نشد.
روابط مونته نگرو و روسیه در پی تصمیم جمهوری مونته نگرو برای عضویت در ناتو به تیرگی گرائید. مونته نگرو همچنین خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا است.
مقام های مونته نگرو سال گذشته گفتند که سازمان های جاسوسی روسیه و احزاب داخلی طرفدار مسکو در جریان انتخابات ماه اکتبر مونته نگرو توطئه کردند تا مانع پیوستن این کشور به ناتو ، همچنین ترور نخست وزیر وقت مونته نگرو و به قدرت رساندن یک چهره مخالف دولتی شوند. کرملین این ادعا را بی پایه و اساس خواند.
مونته نگرو در سال 2014 در پیروی از اتخاذ سیاست های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه اوکراین به خاک خود، مسکو را تحریم کرد.
روسیه نیز با افزودن نام مونته نگرو به فهرست کشورهای ممنوعه در زمینه واردات مواد غذایی، این اقدام را تلافی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.