به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا دوست‌محمدی، عضو هیئت داوری دومین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی، در مورد برگزاری این جشنواره گفت: «رسانه‌های دنیا معمولاً آنچه از واقعیات جهانی در راستای منافعشان است را نشان می‌دهند. از این رو برگزاری جشنواره‌هایی با موضوعی که به شفاف‌سازی چهره واقعی اَبر قدرت‌ها منجر شود، حائز اهمیت است. چرا که هنرمندان در این جشنواره‌ها توان هنر خود را در راستای تاثیر بر روح و روان سمعی بصری مخاطب به کار می‌گیرند. هنر در تمام دنیا می‌تواند واقعیات را طوری نشان دهد که در ذات آن هست و یا طوری نمایش دهد که مخاطب تحت تاثیر آن، ذات تلخ آن وقایع را فراموش کند.»

دوست‌محمدی افزود: «نتایج برگزاری جشنواره‌هایی از این قبیل زمانی تاثیر نهایی خواهد داشت که در جامعه بین‌الملل بازتاب داشته باشد. حضور درست، موثر و فعال رسانه‌های مطبوعاتی و دنیای مجازی بسیار مهم است. موقعی کار این جشنواره‌ها به اتمام می‌رسد که مردم سراسر دنیا با آثار آن روبه‌رو شوند.»

این هنرمند گرافیست، اصطلاح حقوق بشر آمریکایی را به قُلدری تشبیه کرد و گفت: «ایالات متحده و اصطلاح حقوق بشری که او از آن یاد می‌کند، همانند قُلدری است که در دنیا نمونه شرارت‌هایش یافت نمی‌شود. آمریکا الزامی برای رعایت حقوقی که خود از آن سخن به میان آورده نمی‌بیند. در واقع قوانین بین‌المللی که اَبر قدرت‌ها برای دیگر کشورها تجویز کرده‌اند توسط خودشان رعایت نمی‌شود.»

دوست‌محمدی با اشاره به عدم رعایت حقوق بشر توسط آمریکا و لمس نمونه‌های بارز آن از سوی مردم ایران گفت: «ما ایرانی‌ها در مواجهه با اتفاقاتی چون هدف قرار گرفتن هواپیمایی مسافربری ایرباس حامل هموطنان عزیزمان از سوی موشک‌های ناوهای آمریکایی حاضر در خلیج‌فارس و یا حمایت‌های آشکار آمریکایی‌ها از صدام و منافقین، چهره منفور آمریکا کاملاً در ذهن و روح مان نهادینه شده است.»

او افزود: «کشوری که خود بلندترین آوازه حقوق بشر را در دنیا دارد، بزرگ‌ترین نقض کننده این موضوع در جهان است.»

دوست‌محمدی در پایان گفت: «باید در کنار افزایش دانش سیاسی و حق و حقوق بین‌المللی خودمان، به قانون و حقوق شهروندی در محل زندگی شخصی‌مان نیز احترام بگذاریم.»

نمایشگاه آثار و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نفرات برگزیده دومین جشنواره هنری حقوق بشر آمریکایی در هفته حقوق بشر آمریکایی، هفتم الی ۱۴ تیرماه برگزار می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.