به گزارش ایرنا، معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با تبریک حماسه ۲۹ اردیبهشت و قدردانی ازحضور مردم در انتخابات گفت: به علی عسگری رئیس سازمان صدا وسیما تذکر می‌دهم که فضای رقابتی و انتخابات تمام شده،‌ لذا دست از جانب داری و یک ‌سونگری بردارند.

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس نیز با قدردانی از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات و تبریک به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی منتخب ریاست جمهوری دوره دوازدهم اظهارکرد: در حال حاضر مهم ترین مشکل کشور بیکاری است که امیدواریم با لایحه دولت مشکل اشتغال را در روستاها و نقاط عشایری حل شود.
وی در تذکر دیگری به وزیر نفت با بیان این که این وزارتخانه در برگزاری دو مناقصه شرایط را رعایت نکرده است، گفت: لازم است دیوان محاسبات و سازمان بازرسی گزارشی در اینباره به قوه قضائیه و مجلس بفرستد مبنی بر این که چرا در مناقصه 600 کیلومتر لوله ‌های CRA پیشنهاد شرکت لوله گستر اسفراین که 150 میلیون یورو پایین‌تر بوده پذیرفته نشده و در مقابل پیشنهاد شرکتی بدون تجربه پذیرفته شده که حتی ممکن است مشکلات ما را در آینده بیشتر کند.
قوامی تخلفات رخ داده در این مناقصات را آشکار دانست و افزود: وضعیت به گونه‌ای است که از تیرماه سال جاری که به نام سال حمایت از تولید ملی نامگذاری شده است شاهد تعطیل شدن شرکت لوله‌گستر، مجتمع صنعتی اسفراین و به دنبال آن تاثیر منفی آن در فولاد نیشابور خواهیم بود.
وی تصریح کرد: لذا لازم است وزیر نفت با عنایت ویژه در این مناقصات تجدید نظر کند تا به شرکت دارای اهلیت و تجربه واگذار شود. البته باید دستهای پشت پرده و ابهامات مربوطه توسط سازمان های بازرسی شفاف شود.
محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در تذکری شفاهی اظهار داشت: مشکل مملکت سرود ربنا و غیر آن نیست؛ بلکه مشکل کاسپین و ثامن الحجج و عدم واریز درآمدهای پتروشیمی است که صادر می‌کنیم و برنمی گردد.
وی افزود: آقای خواننده معلوم الحالی خودش در سال 88 تقاضا کرده که برنامه ‌هایش از صدا و سیما پخش نشود،‌ حال هم خودش تقاضا کند که دو مرتبه پخش شود. این در حد هیات دولت نیست که در این مسائل ورود کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: باید مجلس همواره در راس امور باشد و این امر جز با حفظ اقتدار مجلس و عملکرد مطلوب نمایندگان و هیات رئیسه مجلس میسر نیست.
ابطحی در ادامه خواستار برخورد بدون اغماض و با قاطعیت قوه قضائیه با گزارش تخلفات انتخابات شد و گفت: اگر استاندار، فرماندار و یا هر مسئولی فراتر از وظایف خودش و با سوء استفاده از مقام و قدرت اقدامی کرده، باید سریعا محاکمه شود و نتیجه آن به مردم اعلام شود.
سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نیز در تذکری شفاهی با انتقاد از هیات رئیسه مجلس گفت: سوال ها و تذکرات متعددی تقدیم هیات رئیسه مجلس شده اما در صحن علنی مطرح نشده است که این شان و جایگاه نمایندگان و وظیفه آنها برای نظارت را زیر سوال می برد.
وی افزود: ما چهار سوال در قلمرو ملی و منطقه ای از وزرا مطرح کردیم که اگر به آن توجه می شد می‌توانستیم نتایج مثبتی بگیریم از جمله سوالاتی از وزیر اقتصاد درباره خصوصی سازی و از وزیر ارتباطات درباره عدم آنتن دهی تلفن های همراه مطرح کردیم که امیدوارم هر چه زودتر پیگیری شود.
مسعود پزشکیان رئیس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: این موضوع از کمیسیون های تخصصی مجلس پیگیری می شود.
زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس با قدردانی از تلاش یک ساله هیات رئیسه بخصوص رئیس و نواب رئیس و تشکر از مردم برای خلق حماسه 29 اردیبهشت ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهوری به عهدش با مردم در انتخابات بخصوص برای جوان سازی کابینه و ایجاد اشتغال وفادار بماند.
وی اظهار داشت: اکثر کارها بخصوص در شهرستان ها از نمایندگان خواسته می شود؛ حال اینکه برخی از دولتمردان پشت نمایندگان برای انجام کارها پنهان شده‌اند و نمایندگان نیروی انسانی و اعتبارات و امکانات به اندازه کافی ندارند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بودجه ای که نمایندگان به تصویب می رسانند در نهایت در اختیار دولت قرار گرفته می شود و در این شرایط بیشتر وقت نمایندگان برای رفع و رجوع مشکلات مردم بخصوص در موضوع اشتغال و دریافت تسهیلات و وام گرفته می شود که همه آن هم در اختیار دولت است؛ بر این اساس باید بازتعریفی در موضوع تفکیک قوا صورت گیرد.
سعیدی در پایان گفت: برخی از وزرا دستوراتی برای انجام اقداماتی می دهند اما برخی مدیران زیر دست آنها از انجام آن دستور امتناع می کنند که لازم است با این مدیران برخورد شود.
محسن بیگلری نماینده مردم سقز در مجلس با قدردانی از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات و تبریک به روحانی، منتخب ریاست جمهوری دوره دوازدهم گفت: بنده به همراه تعداد زیادی از نمایندگان تا دیروز از شما حمایت ویژه کردیم اما انتظارمان امروز این است که برای جواب به رای مردم قدرشناس ایران به خصوص در مناطق محروم و قومیت‌ها، اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم به کار گرفته شود.
وی افزود: آقای رئیس‌ جمهوری باید شما و کابینه شب و روز نشناخته و برای حل مشکلات مردم به ویژه اشتغال جوانان و حل مشکل معیشت افراد ضعیف جامعه قدم‌های اساسی بردارید. همچنین لازم است در کابینه‌تان از قومیت‌ها و مذاهب که رای قاطعی به شما داده‌اند، به میزان سهم خودشان استفاده کنید.
این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم شایسته سالاری در کابینه دوازدهم به جای نژاد و مذهب گفت: انتظار می‌رود در شرایط کنونی رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل شود و دغدغه اصلی همه حل مشکل مردم باشد.
بیگلری بیکاری را مشکل اصلی کشور دانست و خطاب به رئیس‌جمهوری گفت: انتظار می‌رود همانطور که در چهار سال اول دولت تدبیر و امید نسخه نسبتا جامعی برای حل مشکل بهداشت و درمان پیچیده شد، در چهار سال دوم برای حل مشکل اشتغال و حذف فقر گام‌های اساسی برداشته شود تا ما نمایندگان بیشتر از این شرمنده جوانان به خصوص جوانان تحصیلکرده نباشیم.
وی ادامه داد: انتظار می رود برای حل مشکل فرهنگیان، نهضتی ها، پیش‌دبستانی‌ها و حق‌التدریسی‌ها اقدامی جدی شود و به مجلس وزیر توانمندتری برای آموزش و پرورش در کابینه دوازدهم معرفی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.