آیت الله محسن غرویان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به این که رهبر معظم انقلاب فرمودند که مردم آزاد هستند به هر یک از این ۶ کاندیدا رای بدهند، بنابراین رای همه مردمی که به ندای رهبر فرزانه انقلاب پاسخ دادند، حلال و قانونی است.
وی تصریح کرد: این تقسیم بندیها را موافق نظر رهبر معظم انقلاب نمی دانم و همه کاندیداها به هر تعداد که رای آورده اند رای قانونی مردم است و طبق قانون کسی که اکثریت آرا را کسب کرده است، رئیس جمهوری قانونی کشور است.
وی ادامه داد: تقسیم کردن آرا باعث ایجاد تفرقه در مردم می شود نه وحدت و این مسائل خلاف منویات رهبری است، چون معظم له می فرمایند که انتخابات باید باعث ایجاد وحدت در بین مردم شود و رقابت ها را به رفاقت تبدیل کند.
غرویان با تاکید بر این که باید مردم را به سوی نظام جذب و مشارکت ایجاد کنیم، بیان کرد: طرح این مسائل خلاف عدالت و انصاف و از همه مهم تر خلاف نظرات رهبر معظم انقلاب است.
به گزارش ایرنا، آیت الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز پنجشنبه گذشته در سخنانی در نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: آقای رئیسی در انتخابات ۱۶ میلیون رای حلال بدست آورد؛ ما روز گذشته با آقای جنتی نشست داشتیم و در آنجا مطرح شد که مردم از شورای نگهبان انتظار دارند و می‌خواهند ببینند شورا چه قضاوتی می‌کند، شورای نگهبان وظیفه دارد همه آنچه اتفاق افتاده، برنامه‌های غلط، آرایی که ابطال شد و مناطقی که صندوق به آنها نرفته بود را خودش با دلیل بشناسد و به مردم اعلام کند.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: این تخلفات در نتیجه انتخابات موثر نیست اما این اثر را دارد و شاید رای آقای رئیسی را از 16 میلیون به 19 میلیون و رای آقای روحانی را از 23 به 21 میلیون برساند. از این رو کسانی که تخلف کرده‌اند باید بدانند که یک چشم بینا بالای سر آنها است و آنها به خود اجازه تکرار چنین اقداماتی را ندهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.