به گزارش فارس، علمای بحرین در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر حق خانواده‌های شهدای «الدراز» برای تحویل گرفتن پیکرهای فرزندان شهیدشان، مردم این کشور را به برگزاری تظاهرات در امشب دعوت کردند.

متن بیانیه علما به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند را شاکریم که بار دیگر ماه جهاد و طاعت خود را بر ملت شریف ما نمایاند، ماهی مبارک با اراده‌ای قوی‌تر ، ایستادگی بیشتر در راهی پر خطر ، خط انبیا و رسل و مصلحین .

یکسال از ایستادگی (تحصن) و فداکاری، صبر و مقاومت ، حمایت از دین و عقیده و دفاع از حامی دین حضرت آیت‌الله عیسی قاسم (ارواحنا فداه) گذشت ، سال دیگری را این رمضان همچنان که در غزوه بدر رخ داد، آغاز نمودیم.

سالی گذشت که شهدای راه دین و عقیده آن را با خون خود به پایان رساندند تا ثابت کنند «دفاع تا پای جان» تنها انتخاب ، پاسخ و شاخص این سال و سال پیش‌رو و تمامی سالهاست ، تا زمانیکه خطر دفع شود.

ما همگی به این خون‌ها و این روش وفادار بوده و خواهیم بود ، بر همین اساس به موارد زیر برای ادای گوشه‌ای از تکلیفمان دعوت می‌نماییم:

۱- امشب به تظاهرات برای دفاع از حق خانواده شهدا در تحویل گرفتن پیکر مطهر شهدا اقدام گردد.

۲- به نیابت از شهدای فدایی بعد از نماز مغرب امشب صدقه داده شود.

۳- مومنین ثواب مجالس قرآنی ماه رمضان را به روح شهدا اهدا نمایند.

نیروهای امنیتی این کشور هفته گذشته با یورش به منطقه الدراز و منزل آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور ۵ نفر را به شهادت رسانده و علاوه بر بازداشت ۲۸۶ نفر، ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند.

خانواده‌های شهدا نیز بار دیگر در بیانیه‌ای خواستار تحویل پیکر فرزندان شهیدشان برای انجام مراسم غسل،کفن و تشییع مطابق با عقاید خود شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.