به گزارش مهر، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق اعلام کرد که کشورش وارد ائتلاف بندی های و سیاست های ضد ایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران نمی شود و عراق مخالفت سیاست های ضد ایرانی است.

وی درباره تلاش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تشکیل جبهه جدید ضد ایران و اینکه عراق در این جبهه مشارکت می کند یا خیر، افزود: عراق در جبهه ضد ایران نخواهد بود زیرا مخالفت سیاست محوربندی ها در منطقه است.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد: ایران تاکنون حمله به عراق نکرده و وجبی از اراضی عراق را اشغال نکرده است در حالی که همسایه شمالی(ترکیه) با نیروهای نظامی خود ۱۱۰ کیلومتر داخل عراق وارد شده است و با این حال بغداد روابط خود با آنکارا را ادامه داده و آن را قطع نکرده است.

ابراهیم الجعفری تاکید کرد: عراق کشوری متمدن است و نگاه سیاه و سفید به موضوعات مختلف ندارد.

وی در ادامه گفت: موصل یکی از سه استان بزرگ تحت اشغال داعش بود. ما صلاح الدین و الانبار و بخش اعظم موصل را آزاد کردیم و فقط ۱۰ درصد موصل تحت اشغال داعش است و علت آزاد نشدن این ۱۰ درصد نیز به این علت که نیروهای عراقی اهمیت زیادی به جان غیرنظامیان که داعش از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند، می دهند.

الجعفری افزود: ما از حمایت بین المللی در جنگ از داعش استقبال می کنیم خواه این حمایت از سوی ائتلاف بین المللی باشد یا خارج آن مانند چین و ایران.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.